گیم فا/ اگر شما نیز از آن دسته از هواداران سری محبوب Star Wars هستید که همیشه آرزو داشتید هدایت یک جنگنده‌ی TIE Fighter و یا X-Wing را شخصا تجربه کنید، بازی Star Wars: Squadrons می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای شما باشد. خبر خوب این است که تیم سازنده امکانات متعدد و متنوعی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید تجربه‌ی خود از این بازی را تا حد ممکن شخصی‌سازی کنید.

آقای ایان اس فریزیر (Ian S. Frazier)، کارگردان نوآوری بازی Star Wars: Squadrons، در مصاحبه با وب‌سایت IGN به برخی از امکانات بازی در زمینه‌ی شخصی‌سازی اشاره کرده و اطلاعات جدیدی از این بخش از بازی را در اختیار هواداران قرار داده است. به گفته‌ی آقای فریزیر، شما می‌توانید بخش‌های مختلف بازی شامل HUD و یا دستگاه‌های پیشرفته‌ی مربوط به کنترل قدرت در زمان پرواز را شخصی‌سازی کرده و آیتم‌های تزئینی مربوط به بخش‌های مختلف در کشتی فضایی دیگر کاربران را مخفی کنید.

در توضیح بخش آخر، کارگردان نوآوری بازی Star Wars: Squadrons به این نکته اشاره کرده است که هواداران بسیاری وجود دارند که ترجیح می‌دهند سفینه‌های فضایی دقیقا شبیه آن چیزی باشند که در فیلم‌های سری Star Wars دیده بودیم و به همین دلیل، تیم سازنده قابلیت مخفی کردن آیتم‌های تزئینی را به بازی اضافه کرده است.

بازی‌بازان مختلفی وجود دارند که نمی‌خواهند هیچ کدام از این موارد را ببینند. مهم نیست که این موضوع تا چه حد عملی باشد، آن‌ها می‌خواهند همه چیز دقیقا شبیه همان چیزی باشد که در فیلم‌ها دیده بودیم؛ نه بیشتر و نه کم‌تر و ما این موضوع را کاملا درک می‌کنیم. به همین دلیل، ما این امکان را در بازی فراهم کرده‌ایم تا تمامی آیتم‌های تزئینی مربوط به دیگر کاربران را مخفی کنید. اگر این گزینه را انتخاب کنید و تصمیم بگیری که یک طرح را به جنگنده‌ی خود اضافه کنید، شما این طرح را می‌بینید ولی سفینه‌های فضایی دیگران کاملا ساده خواهند بود.

در زمینه‌ی HUD نیز تیم سازنده این امکان را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق رابط کاربری درون بازی دریافت کنند. با این حال، اگر می‌خواهید کاملا در این بازی غرق شده و خلبانی یک جنگنده‌ی فضایی را بهتر تجربه کنید، می‌توانید رابط کاربری را غیرفعال کرده و تنها به نمایشگرهای تعبیه شده‌ی درون کابین خلبان تکیه کنید.

زمانی که شما بخش داستانی را آغاز می‌کنید، ما از شما می‌پرسیم که آیا تجربه‌ی استاندارد را ترجیح می‌دهید که البته به اعتقاد ما بسیاری از کاربران این گزینه را انتخاب خواهند کرد یا یک تجربه‌ی Hardcore را ترجیح می‌دهید که این گزینه بسیاری از بخش‌های رابط کاربری که به شما کمک می‌کند مکان خود در فضا را مشخص کنید را غیرفعال کرده و شما باید تنها به نمایشگرهای درون کابین خلبان تکیه کنید. به همین دلیل، من انتظار دارم کسانی که تجربه‌ی زیادی در این سبک ندارند از گزینه‌ی استاندارد استفاده کنند و کاربرانی که تجربه‌ی زیادی در پرواز دارند ممکن است بخواهند از گزینه‌ی دیگر استفاده کنند.

یکی دیگر از مواردی که در این مصاحبه به آن اشاره شد، بحث بخش‌های پیشرفته‌ی سفینه‌ی فضایی بود. برای مثال، در جنگنده‌ی شما یک سیستم مدیریت انرژی وجود دارد که از شما می‌خواهد میزان انرژی در نظر گرفته شده برای موتور، سپر و سلاح‌ها را مشخص کنید. البته به گفته‌ی آقای فریزیر، این سیستم در حالت پیش‌فرض بسیار ساده طراحی شده است.

به صورت پیش‌فرض ما این بخش را تا حد ممکن ساده طراحی کرده‌ایم. اگر شما یک دکمه‌ را فشار دهید، انرژی تخصیص یافته به یکی از سیستم‌ها به حداکثر میزان خود افزایش خواهد یافت. البته بازی‌بازان حرفه‌ای‌تر می‌توانند این بخش را به سیستم پیشرفته‌تر مدیریت انرژی تغییر دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد لوله‌های انتقال انرژی از یک سیستم به سیستم دیگر را به صورت مجزا مدیریت کنند. با این حال، این تجربه‌ای نیست که ما در اختیار یک بازی‌باز عادی قرار خواهیم داد.

بازی Star Wars: Squadrons در تاریخ ۱۱ مهر ماه سال جاری (۲ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی) برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. براساس اطلاعات منتشر شده، در کنار پشتیبانی بازی از قابلیت بازی میان‌پلتفرمی، نسخه‌های مربوط به پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن ۴ شامل حالت واقعیت مجازی نیز می‌شوند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم