نماد آخرین خبر

ارزشمندترین برندهای دنیا از نگاه Kantar معرفی شدند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ديجياتو/ موسسه Kantar که هر ساله شرکت‌ها را با در نظر گرفتن ارزش بازار آن‌ها و نظرسنجي از بيش از ۳ ميليون نفر از سراسر دنيا ارزشگذاري مي‌کند، آمازون را با ارزش برند ۴۱۵.۹ ميليارد دلار به عنوان ارزشمندترين برند دنيا معرفي کرد. اپل با ارزش برند ۳۵۲.۲ ميليارد دلار و مايکروسافت با ارزش برند ۳۲۶.۵ ميليارد دلار، به ترتيب در جايگاه دوم و سوم ارزشمندترين برندهاي دنيا قرار گرفته‌اند. صعود مايکروسافت تا حدودي به دليل افزايش استفاده از نرم افزار «مايکروسافت تيمز» در دوران کرونا اعلام شده است. گوگل با ارزش برند ۳۲۳.۶ ميليارد دلار و ويزا با ارزش برند ۱۸۶.۸ ميليارد دلار نيز به ترتيب در رتبه‌هاي چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. موسسه Kantar هر ساله ۱۰۰ برند ارزشمند جهان را در قالب ليست BrandZ معرفي مي‌کند. علي بابا ششمين برند ارزشمند دنيا در ليست BrandZ بوده و برند آن با افزايش ۱۶ درصدي نسبت به سال گذشته، ۱۵۲.۵ ميليارد دلار ارزشگذاري شده است. اپليکيشن چيني تيک تاک که کاربران از آن براي اشتراک گذاري ويديوهاي کوتاه استفاده مي‌کنند، با ارزش برند ۱۶.۹ ميليارد دلار بالاتر از برندهايي همچون KFC، اوبر و آديداس قرار گرفته است. «Elspeth Cheung»، از کارشناسان شرکت BrandZ در مورد موفقيت تيک تاک مي‌گويد: «تيک تاک يکي از هيجان انگيزترين و خلاقانه ترين برندهايي است که تاکنون به ليست ۱۰۰ برند برتر ما راه يافته و در دوران کرونا تحول آفرين بوده است.» البته اين اپليکيشن با فاصله زياد پشت سر اينستاگرام با ارزش برند ۴۱.۵ ميليارد دلار قرار گرفته است. مجموع ارزش ۱۰۰ برند ليست BrandZ به ۵ تريليون دلار رسيد که نسبت به سال گذشته ۵.۹ درصد افزايش داشته است. موسسه Kantar پس از بررسي بالغ بر ۱۷ هزار برند از ۵۱ کشور دنيا و نظرسنجي اينترنتي و حضوري از مشتريان در بازه يک ساله، ليست ارزشمندترين برندها را تهيه مي‌کند.
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره