۸۰ درصد از فروش بازیهای کپکام به صورت دیجیتالی بوده است
زومجي/ کپکام در جلسه سهامداران و سرمايهگذاران اخير خود اعلام کرده ۸۰ درصد از فروش کلي آنها، به فروش ديجيتالي مربوط ميشود. در گذشته، کاربران و مصرفکنندهها بيشتر به سمت خريد نسخههاي فيزيکي ميرفتند و خريد بازيها به صورت ديجيتالي در بين گيمرها زياد ديده نميشد. اين در حالي است که در سالهاي اخير و اضافه شدن سرويسهايي نظير Xbox Game Pass و ساير سرويسهاي اشتراکي به صنعت بازيهاي ويديويي، شاهد رشد خريدهاي ديجيتالي کاربران هستيم. همچنين با وجود تخفيفهاي هفتگي و رويدادي فروشگاههاي ديجيتال، مصرفکننده به اين موضوع علاقه زيادي نشان داده است. طبق جديدترين اخبار بازي، شرکت کپکام (Capcom) در جلسه سهامداران و سرمايهگذاران اخير خود اعلام کرده که ۸۰ درصد از فروش اين شرکت به خريدهاي ديجيتالي مربوط ميشود. درصد ذکر شده، مورد عجيب و متفاوتي است، زيرا اکثر ناشران بزرگ اعلام کردهاند درصد فروش ديجيتالي آنها ۵۰ الي ۶۰ درصد است. در ادامه کپکام اعلام کرده «کاملا به مشتريان ما بستگي دارد که به چه شکل در آينده عمل کنند. ما اميدواريم که با ترويج خريد ديجيتالي اين رقم را به ۹۰ درصد برسانيم، زيرا هنوز تعدادي از کاربران به خريد فيزيکي و تهيه ديسک علاقهمند هستند.» کپکام قصد دارد با ارائه تخفيفهاي مختلف براي بازيهاي ديجيتالي خود بيشازپيش کاربران را با مزيتهاي اين دسته از خريد آشنا کنند. سياست عرضه ديجيتالي بازيها به کپکام اجازه ميدهد تا محتواي خود را براي مدت طولانيتر و بهراحتي در سطح جهان در اختيار کاربران قرار دهد. نکته جالب اين است که بعضي از بازيهاي کپکام، بازعرضه آثار کلاسيکي هستند که تنها بهصورت ديجيتالي فروخته ميشدند و مدتي بعد نسخه فيزيکي هم عرضه شد. همچنين بسته الحاقي Iceborne بازي Monster Hunter: World هم که نقش مهمي در اين آمار دارد، تنها بهصورت ديجيتالي عرضه شده است. درکنار اين موارد ميتوانبه تخفيفهاي مختلف مجموعه Resident Evil و Devil May Cry هم اشاره کرد که نقش مهمي در رسيدن فروش ديجيتالي کپکام به ۸۰ درصد داشتهاند. بااينتفاسير بايد منتظر بمانيم و ببينيم که کپکام که چه استراتژيهايي را براي رساندن اين رقم به ۹۰ درصد تدارک ديده است.