شهر سخت افزار/ احتمالاً می دانید بازی Watch Dogs: Legion افزون بر کنسول‌های نسل فعلی، یکی از اولین عناوین کنسول‌های نسل بعد خواهد بود. به این ترتیب این بازی با در نظر گرفتن سخت افزار کنسول‌های نسل بعد ساخته شده است و اجرای آن با PC های فعلی هیچ آسان نخواهد بود. ظاهراً حتی کارت گرافیک پرچم‌دار GeForce RTX 2080 Ti انویدیا از عهده اجرای آن با بالاترین کیفیت و جزئیات در وضوح تصویر 1080p بر نمی‌آید.



روز گذشته یوبی ساخت به طور رسمی از بازی جدید Watch Dogs: Legion پرده برداشت و صحنه‌هایی از گیم پلی آن را به نمایش گذاشت. در همان روز Digital Foundry ویدئویی از گیم پلی نسخه PC منتشر کرد که مربوط به بیلدهای پیش نمایش است. در بیلد پیش نمایش مورد بحث نرخ فریم دهی بر روی 30 فریم در ثانیه قفل شده تا احتمالاً با نسخه‌های کنسول هم خوانی داشته باشد. البته تمامی تنظیمات گرافیکی و بازتاب‌های Ray Tracing بر روی Ultra تنظیم شده‌اند.

جالب اینکه با برداشتن قفل نرخ فریم دهی، حتی کارت گرافیک پرچم‌دار RTX 2080 Ti انویدیا قادر به ارائه نرخ فریم دهی 60 فریم در ثانیه به طور پایدار، آن هم در وضوح تصویر 1080p نبوده است.

به وضوح باید در نظر داشت که با یک بیلد پیش نمایش روبرو هستیم و هنوز راه برای بهینه سازی و افزایش نرخ فریم دهی وجود دارد. در عین حال باید توجه داشت قرار دادن کلیه تنظیمات بر Ultra و به ویژه Ray Tracing، در اغلب بازی‌ها حسابی منابع سخت افزاری را تحت فشار می‌گذارد و همیشه نمی‌توان نرخ فریم دهی بالایی دریافت کرد.

متأسفانه Digital Foundry شانس تست کردن بازی Watch Dogs: Legion با DLSS 2.0 را پیدا نکرده است. فناوری مزبور بازی‌ها را در وضوح تصویر پایین‌تری رندر می‌کند که کمتر منابع سیستم و کارت گرافیک را تحت فشار می‌گذارد. در مرحله بعد این فناوری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است که وضوح تصویر را به وضوح تصویر انتخابی کاربر می رساند.

به این ترتیب ممکن است فناوری DLSS 2.0 انویدیا امکان رندر بازی Watch Dogs: Legion با نرخ فریم دهی 60 فریم در ثانیه را در وضوح تصویر 4K بدهد.

بهتر است تا 29 اکتبر (8 آبان 99) و انتشار نسخه نهایی بازی Watch Dogs: Legion با بهینه سازی های احتمالی منتظر بمانید و نا امید نشوید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم