شهر سخت افزار/ احتمالاً مي دانيد بازي Watch Dogs: Legion افزون بر کنسولهاي نسل فعلي، يکي از اولين عناوين کنسولهاي نسل بعد خواهد بود. به اين ترتيب اين بازي با در نظر گرفتن سخت افزار کنسولهاي نسل بعد ساخته شده است و اجراي آن با PC هاي فعلي هيچ آسان نخواهد بود. ظاهراً حتي کارت گرافيک پرچمدار GeForce RTX 2080 Ti انويديا از عهده اجراي آن با بالاترين کيفيت و جزئيات در وضوح تصوير 1080p بر نميآيد.
روز گذشته يوبي ساخت به طور رسمي از بازي جديد Watch Dogs: Legion پرده برداشت و صحنههايي از گيم پلي آن را به نمايش گذاشت. در همان روز Digital Foundry ويدئويي از گيم پلي نسخه PC منتشر کرد که مربوط به بيلدهاي پيش نمايش است. در بيلد پيش نمايش مورد بحث نرخ فريم دهي بر روي 30 فريم در ثانيه قفل شده تا احتمالاً با نسخههاي کنسول هم خواني داشته باشد. البته تمامي تنظيمات گرافيکي و بازتابهاي Ray Tracing بر روي Ultra تنظيم شدهاند.
جالب اينکه با برداشتن قفل نرخ فريم دهي، حتي کارت گرافيک پرچمدار RTX 2080 Ti انويديا قادر به ارائه نرخ فريم دهي 60 فريم در ثانيه به طور پايدار، آن هم در وضوح تصوير 1080p نبوده است.
به وضوح بايد در نظر داشت که با يک بيلد پيش نمايش روبرو هستيم و هنوز راه براي بهينه سازي و افزايش نرخ فريم دهي وجود دارد. در عين حال بايد توجه داشت قرار دادن کليه تنظيمات بر Ultra و به ويژه Ray Tracing، در اغلب بازيها حسابي منابع سخت افزاري را تحت فشار ميگذارد و هميشه نميتوان نرخ فريم دهي بالايي دريافت کرد.
متأسفانه Digital Foundry شانس تست کردن بازي Watch Dogs: Legion با DLSS 2.0 را پيدا نکرده است. فناوري مزبور بازيها را در وضوح تصوير پايينتري رندر ميکند که کمتر منابع سيستم و کارت گرافيک را تحت فشار ميگذارد. در مرحله بعد اين فناوري هوش مصنوعي و يادگيري عميق است که وضوح تصوير را به وضوح تصوير انتخابي کاربر مي رساند.
به اين ترتيب ممکن است فناوري DLSS 2.0 انويديا امکان رندر بازي Watch Dogs: Legion با نرخ فريم دهي 60 فريم در ثانيه را در وضوح تصوير 4K بدهد.
بهتر است تا 29 اکتبر (8 آبان 99) و انتشار نسخه نهايي بازي Watch Dogs: Legion با بهينه سازي هاي احتمالي منتظر بمانيد و نا اميد نشويد.
بازار