نماد آخرین خبر

مایکروسافت واحد جدیدی راه‌اندازی می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی
مایکروسافت واحد جدیدی راه‌اندازی می‌کند

زوميت/ مايکروسافت واحد خدمات مشاوره‌اي خود را ۱۴ ژوئيه راه‌اندازي مي‌کند.

شرکت مايکروسافت سازماندهي خدمات مشاوره‌اي خودش را تغيير خواهد داد و خيلي از کارکنانش را از بخش فروش به بخش تجربه و رضايت مشتري منتقل مي‌کند.   اولين سازماندهي مجدد عمده‌ي مايکروسافت در سال مالي ۲۰۲۱ که از ۱ ژوئيه آغاز شده، در سازمان فروش ميداني در حال انجام است. يک بخش کليدي از اين فرايند، ايجاد تيم جديد سرويس‌هاي مشاوره مايکروسافت است که تحت نظارت عمر آبوش (Omar Abbosh) نايب‌رئيس جديد بخش سرويس‌هاي صنعتي متقاطع اين شرکت انجام مي‌شود.

مايکروسافت درست پيش از تعطيلي ۴ ژوئيه در ايالات متحده بعضي جزئيات اين سازماندهي مجدد را ارائه داد و ۸ ژوئيه رسما از آن‌ها رونمايي کرد.   

مايکروسافت در راستاي برنامه‌ي «تجربه و رضايت مشتري» (CE&S) که بخشي از سازماندهي مجدد مذکور است، بيشتر کارکنانش را از بخش فروش به بخش رضايت مشتري منتقل مي‌کند. مالا آناد (Mala Anad) نايب‌رئيس بخش CE&S است و واحد رضايت مشتري به رياست کنوني مارک سوزا (Mark Souza) و واحد پشتيباني سازماني به رياست ايوت اسميت (Yvette Smith) به CE&S منتقل مي‌شوند. خدمات و پشتيباني از مشتري در CE&S باقي مي‌ماند.

يادداشتي از جادسون آلتاف (Judson Althoff)، نايب‌رئيس اجرايي تجارت جهاني مايکروسافت منتشر شده که سال مالي ۲۰۲۱ اين شرکت را «يک راهبرد تجاري» توصيف کرده است و نشان مي‌دهد مايکروسافت قصد دارد در بخشي از اين اقدامات، سازمان مشاوره خودش را تقويت کند.   

به‌گفته‌ي آلتاف: «مشاوره در مايکروسافت هرگز اينقدر مهم نبوده است؛ زيرا وابستگي مشتريان به ما براي اولويت‌بندي اقدامات آن‌ها در راستاي تحول ديجيتال و ارائه خدمات افقي و عمودي که نيازهاي کسب‌وکار آن‌ها را برطرف کند، ادامه خواهد داشت».

عمر آبوش نايب‌رئيس خدمات صنعتي متقاطع است که خدمات مشاوره مايکروسافت را نيز شامل مي‌شود. او اخيرا بعد از ۳۱ سال از جايگاهش به‌عنوان مدير اجرايي در شرکت اکسنچر (Accenture) کناره‌گيري کرده و درحال‌حاضر در شاخه‌ي ارتباطات، رسانه و فناوري مشغول است.

کريستين جانسن (Kristin Johnsen) که در بيش از سه سال گذشته رئيس بخش خدمات مايکروسافت بوده است، با انتقال به جايگاه جديدش، شغلي متفاوت را بعد از کارکردن با آبوش تجربه خواهد کرد. در پروفايل لينکدين کريستين نوشته شده که سازمان او متشکل از يک تيم ۱۶هزار نفره مشاوره و پشتيباني و يک مرکز P&L (سود و زيان) ۶ ميليارد دلاري است.

سازمان خدمات مشاوره جديد مايکروسافت، جايگزين سازمان خدمات کنوني مايکروسافت مي‌شود. اين سازمان روي سه حوزه فني (به‌جاي ۶ حوزه کنوني) متمرکز خواهد بود:

فضاي ابري آژور (Azure Cloud) و AI به رياست ريموند ياتس (Raymond Yates) که شامل AI و داده‌ها، اپليکيشن‌ها و زيرساخت امنيتي است.

اپليکيشن‌هاي کسب‌و‌کار به رياست پاول ميرتس (Paul Mirts) که به Microsoft Dynamics 365 رسيدگي مي‌کند.

کار نوين به رياست سارو ساروانيان (Sarv Saravanan) که روي خدمات برپايه‌ي Microsoft 365 متمرکز است.

مطابق با يک يادداشت درون‌سازماني که به تشريح تغييرات خدمات مشاورده پرداخته است، سازمان جديد خدمات مشاوره برنامه دارد يک مدل مشاوره جديد را با هدف «انجام کارهاي هيجان‌انگيز با مشتريان و برنده‌‌شدن در معاملات بزرگ که استفاده از سه فضاي ابري مايکروسافت را افزايش مي‌دهند» معرفي کند.

هفته بعد کنفرانس شراکت جهاني Microsoft inspire به‌صورت مجازي برگزار مي‌شود. نمي‌توان مطمئن بود که در طول برگزاري اين رويداد، مقامات مايکروسافت در رابطه با نقش سازمان مشاوره جديد اين شرکت صحبت کنند؛ اما قطعا اين سازمان يکي از موضوعاتي است که در ذهن بسياري از شرکاي مايکروسافت خواهد بود.       

تا اين لحظه خبري از تعديل نيروي فراوان در مايکروسافت به‌دنبال سازماندهي مجدد بخش فروش منتشر نشده است؛ ولي هنوز هم ممکن است تعدادي از کارکنان اين بخش، اخراج شوند.

مقامات مايکروسافت در رابطه با اين سازماندهي مجدد اظهار نظر نکرده‌اند. تنها بيان رسمي از جانب يکي از سخنگويان اين شرکت به اين شرح است: «ما به‌طور پيوسته در تلاشيم تا خدمات‌رساني به مشتريانمان را بهبود ‌دهيم.»   

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره