برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آیا خریداران آیفون ۱۲ با حذف شارژر از جعبه کنار می‌آیند؟

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
آیا خریداران آیفون ۱۲ با حذف شارژر از جعبه کنار می‌آیند؟

مجله ديجي کالا/ طبق گزارش‌هاي منتشر شده از طرف منابع مختلف، آيفون ۱۲ بدون شارژر به دست خريداران خواهد رسيد. سوالي که مطرح مي‌شود اين است که چرا اپل مي‌خواهد چنين کاري انجام دهد و آيا اين کار مي‌تواند واکنش منفي گسترده‌اي به همراه داشته باشد؟

اپل براي اين کار دلايل مختلفي دارد؛ از کاهش هزينه‌ها گرفته تا کمک به حفظ محيط زيست اما اپل در نهايت بايد اين تصميم خود را طوري توجيه کند که از ديدگاه کاربران صرفا اقدامي براي افزايش درآمد ديده نشود. در هر صورت در ادامه به نتايج احتمالي اين تصميم اپل مي‌پردازيم.

يک حرکت بي‌سابقه

در همان گزارش‌هاي موردنظر آمده که اپل همراه با آيفون ۱۲ ايرپاد سيمي هم ارائه نخواهد کرد اما در نهايت اين حذف شارژر است که سروصداي زيادي به راه انداخته. از آنجايي که به غير از چند افشاگر، مينگ چي کو (تحليلگر مشهور محصولات اپل) هم اين خبر را اعلام کرده پس با قاطعيت زيادي مي‌توانيم به صحت اين موضوع اطمينان داشته باشيم.

گفته مي‌شود اپل يک شارژر ۲۰ وات هم ساخته که کاربران براي بهره‌گيري از آن بايد به طور جداگانه اين شارژر را خريداري کنند. بايد خاطرنشان کنيم گوشي‌هاي آيفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس با شارژر ۱۸ وات به دست خريداران رسيدند اما در جعبه آيفون ۱۱ فقط شارژر ۵ وات قرار گرفته بود.

مزاياي حذف شارژر آيفون ۱۲

براي شرکت اپل، حذف اين شارژر مزيت‌هاي مختلفي به همراه دارد. به عنوان مثال با اين کار مي‌تواند هزينه‌ها را کاهش دهد و به‌خصوص به دليل بهره‌گيري از نسل جديد آيفون‌ها از مودم ۵G و افزايش هزينه‌هاي ساخت آن‌ها، اين موضوع اهميت بيشتري براي اين شرکت دارد.

«کارولينا ميناسي» (Carolina Minaesi) که تحليلگر حوزه تکنولوژي محسوب مي‌شود در اين رابطه مي‌گويد: «به نظر من اپل به دليل افزايش هزينه‌هاي ساخت با اين کار قصد دارد از افزايش قيمت نهايي جلوگيري کند.» در ضمن با توجه به اينکه اپل بايد ميليون‌ها آيفون را به سرتاسر جهان ارسال کند، با اين کار وزن نهايي آن‌ها و حجم بسته‌بندي کاهش پيدا مي‌کند و در نهايت اين شرکت براي اين کار هزينه‌ي کمتري پرداخت خواهد کرد.

همچنين بدون شک اپل براي اين کار انگيزه‌هاي زيست محيطي را مطرح خواهد کرد. مديرعامل شرکت Anker که يکي از مشهورترين سازندگان شارژرها و ديگر لوازم جانبي است، گفته سالانه ۳۰۰ هزار تن زباله‌هاي الکترونيکي مربوط به شارژرهاي درون جعبه گوشي‌ها است.

واکنش احتمالي کاربران به حذف شارژر از جعبه آيفون ۱۲

بعد از انتشار اخبار مربوط به احتمال حذف شارژر از جعبه آيفون ۱۲ بسياري از کاربران واکنش منفي نشان داده‌اند. فقط اميدواريم مانند زماني که اپل جک هدفون را از آيفون ۷ حذف کرد، اين بار انجام چنين کاري را يک کار «شجاعانه» توصيف نکند.

با وجود اينکه اين تصميم اپل احتمالا حاشيه‌ها و واکنش‌هاي زيادي را به همراه خواهد داشت، اما به احتمال زياد شدت اين واکنش‌ها به پاي دوران مربوط به حذف جک هدفون از آيفون نمي‌رسد. در آن دوران اين تصميم اپل کاربران زيادي را عصباني کرد اما در نهايت شرکت‌هاي اندرويدي تصميم گرفتند از اپل پيروي کنند و خيلي زود کاربران با اين موضوع کنار آمدند.

اپل چگونه مي‌تواند سروصدا را کاهش دهد؟

به نظر مي‌رسد اگر اپل بتواند آيفون ۱۲ را با قيمت پايين‌تري عرضه کند، کاربران راحت‌تر با موضوع حذف شارژر کنار مي‌آيند. اما در نهايت کاربران براي بهره‌گيري از شارژر ۲۰ وات بايد آن را به طور جداگانه خريداري کنند. در حال حاضر شارژر ۱۸ وات اين شرکت با قيمت ۲۹ دلاري در بازار وجود دارد و بنابراين شارژر ۲۰ وات احتمالا کمي گران‌تر خواهد بود.

همچنين اين احتمال وجود دارد که اپل براي خريداران آيفون ۱۲ طرح تخفيف خريد شارژر ارائه مي‌دهد که به احتمال زياد اين کار با استقبال اين افراد مواجه خواهد شد. در نهايت، قدرت برند اپل به حدي است که از هر نوع طوفان ناشي از حذف شارژر آيفون ۱۲ مي‌تواند جان سالم به در ببرد. روي هم رفته از آنجايي که اپل استاد تبليغات و بازاريابي است، اين حرکت را به عنوان يک حرکت بسيار مفيد براي کره زمين و محيط زيست نشان خواهد داد تا کاربران آيفون ۱۲ از خريد اين گوشي حس خوبي پيدا کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره