برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عینک واقعیت افزوده اپل هر سطحی را به نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
عینک واقعیت افزوده اپل هر سطحی را به نمایشگر لمسی تبدیل می‌کند

ديجياتو/ پتنت جديدي از اپل از روش جديد اين کمپاني براي طراحي عينک‌هاي واقعيت افزوده حکايت مي‌کند که به کمک آن، مي‌توان هر سطحي را به نمايشگري با قابليت لمس تبديل کرد. به اين ترتيب که هنگام استفاده از اپل گلس، با نگاه کرده به سطحي مانند يک ميز، صفحه نمايشي با مجموعه‌اي از دکمه‌هاي قابل لمس روي آن پديدار مي‌شود.

در توضيحات اين پتنت که در سال ۲۰۱۶ ثبت اما حالا علني شده آمده: «راهي طبيعي براي برقراري ارتباط بين انسان‌ها و اشياي واقعي جهت لمس آنها با دست. صفحه نمايش هايي که تشخيص داده شده و امکان لمس را روي سطحي ارائه مي دهند، معمولا به عنوان تاچ اسکرين شناخته مي‌شوند و امروزه جزئي معمولي از تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها به شمار مي‌آيند».

در حال حاضر مقياس نمايش عينک‌هاي واقعيت افزوده بسيار محدود است و همه چيز نزديک به چشمان کاربر پديدار مي‌شود. معمولا براي برقراري ارتباط با بخش‌هاي تعاملي محتوا کاربر مجبور مي‌شود عينکش را برداشته و به صورت دستي مشغول شود. اما پتنت جديد کوپرتينويي‌ها کاري خواهد کرد تا مخاطب اپل گلس بتواند به سادگي در محيط روي گزينه‌هاي مورد نظرش کليک کند.

طبق توصيف پتنت، در اين مورد اپل گلس شي مجازي را در محلي از دنياي واقعي به شما نمايش مي‌دهد، و در عين حال انگشتان شما مي‌تواند به هر بخشي از آن اشاره يا لمس کند. اگر سيستم واقعيت افزوده بتواند تشخيص دهد شما آن نقطه‌اي که فکر مي‌کنيد دکمه‌اي وجود دارد را لمس کرده‌ايد، عمليات مورد نظر صورت گرفته و انگار شما واقعا نمايشگري مجازي را لمس کرده‌ايد.

اين ايده امکان شناسايي هر ضربه يا لمسي را فارغ از نوع سطح فراهم مي‌کند و بدين منظور هيچ نيازي نيست کاربر سنسورهايي به نوک انگشتانش وصل کند يا از ابزاري ديگر استفاده نمايد.

در سوي مقابل، راه حل پيشنهادي اپل استفاده از گرماست: «اگر دو شي با دو دماي مختلف با يکديگر تماس برقرار کنند، دماي آنها براي لحظه‌اي تغيير خواهد کرد و سپس به تدريج به دماي اوليه خود باز خواهند گشت. هنگامي که پيکسلي از محيط در دنياي واقعيت افزوده مد نظر قرار دارد، چنانچه تغيير دماي ملايمي در آن نقطه از سوي سنسورهاي عينک احساس شود، عمليات لمس صورت خواهد گرفت.»

اگرچه اين پتنت هم مانند هر نوع ثبت اختراع ديگري ممکن است هرگز روشنايي روز را نبيند، اما به خوبي از رويکرد عميق و تحقيقات گسترده کمپاني اپل در زمينه ارتقاي تکنولوژي واقعيت افزوده و سيستم‌هاي مبتني بر عينک هوشمند حکايت مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره