برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هکرها منتظر تولید آیفون ویژه خود باشند

منبع
مهر
بروزرسانی
هکرها منتظر تولید آیفون ویژه خود باشند

مهر/ اپل سال‌ها مدعي بوده که ايمن ترين گوشي‌هاي دنيا را عرضه مي‌کند، اما هکرها گاهي به اين گوشي‌ها نفوذ کرده‌اند. حالا اين شرکت رويکرد خود را تغيير داده و آيفون ويژه هکرها عرضه مي‌کند.
به گزارش انگجت، آيفون توليدي براي استفاده هکرها به اختصار سي آر دي نام گرفته که مخفف وسيله تحقيقات امنيتي است. محققان امنيتي مي‌توانند با استفاده از اين گوشي نقاط ضعف و قوت و آسيب پذيري‌هاي آيفون را بررسي کنند و يافته‌هاي خود را در اختيار اپل قرار دهند.

آيفون‌هاي اس آر دي تنها با تنظيمات کنترل شده در دسترس محققان امنيتي قرار مي‌گيرند و البته داراي دسترسي‌هاي خاصي به نرم افزارها و سخت افزارهاي اپل هستند که در آيفون‌هاي عادي ممکن نيست. از جمله اين دسترسي‌ها مي‌توان به دسترسي به پوسته روت گوشي و امکان اجراي برخي فرامين خاص اشاره کرد.

اين گوشي‌ها براي استفاده عادي عرضه نشده‌اند و اگر محققان آسيب پذيري‌هاي را از طريق آنها بيابند بايد آن را به اپل يا يکي از شرکاي تجاري تأييد شده اين شرکت گزارش کنند. سپس اپل براي حل مشکل يادشده تلاش مي‌کند و زماني را نيز براي رفع نقص اعلام مي‌کند. تا آن زمان محققان حق ندارند يافته‌هاي خود را در اختيار اشخاص ثالث قرار دهند.


دسترسي به اين گوشي‌ها محدود خواهد بود و محققان از طريق ثبت نام در يک برنامه ويژه مي‌توانند آنها را دريافت کنند. اجراي اين برنامه موجب توقف اجراي طرح اعطاي جايزه به افراد شناسايي کننده ضعف‌هاي امنيتي آيفون نمي‌شود. در قالب اين برنامه حداکثر يک ميليون دلار به افرادي که حفره‌هاي امنيتي توليدات اپل را شناسايي کنند، جايزه داده مي‌شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره