برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فیس‌بوک ۶۵۰ میلیون دلار جریمه شد

منبع
آي تي آناليز
بروزرسانی
فیس‌بوک ۶۵۰ میلیون دلار جریمه شد

آي تي آناليز/ طبق راي جديد دادگاه فدرال در ايالت ايلينوي آمريکا فيس بوک بايد براي استفاده بدون اجازه از فناوري شناسايي صورت در تصاوير کاربران ۶۵۰ ميليون دلار غرامت بپردازد.

قاضي يک دادگاه فدرال به فيس بوک دستور داد تا ۶۵۰ ميليون دلار براي تسويه يک شکايت مربوط به فناوري شناسايي صورت پرداخت کند. اين در حالي است که مبلغ ذکر شده ۱۰۰ ميليون دلار بيش از رقم توافق شده است.

قاضي فدرال اين پرونده اعلام کرد غرامت ۵۵۰ ميليون دلاري که قبلاً روي آن توافق شده بود، براي تنبيه اشتباهات فيس بوک کافي نيست.

شکايت مذکور در ايالت ايلينوي آمريکا ثبت شده است. اين ايالت يکي از سختگيرانه ترين قوانين در اين حوزه را دارد و شرکت‌ها موظف هستند قبل از استفاده از فناوري شناسايي صورت از کاربران اجازه بگيرند. اما در شکايتي که در سال ۲۰۱۵ ميلادي ثبت شده،فيس بوک متهم است با استفاده از فناوري شناسايي صورت در قابليتphoto tag قوانين مذکور را نقض و بدون اجازه افراد فناوري را استفاده کرده است.

طبق راي جديد دادگاه فيس بوک بايد به آن دسته از کاربرانش در ايالت ايلينوي که پس از ۲۰۱۱ ميلادي از ويژگي مذکور استفاده کرده‌اند ،۶۵۰ ميليون دلار جريمه پرداخت کند.

اين در حالي است که فيس بوک در سپتامبر گذشته اعلام کرد استفاده از فناوري شناسايي صورت روي تصاوير به طور پيش فرض را متوقف خواهد کرد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم