برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گوشی‌های سامسونگ جایگزین کارت‌های شناسایی می‌شوند

منبع
زوميت
بروزرسانی
گوشی‌های سامسونگ جایگزین کارت‌های شناسایی می‌شوند

زوميت/ سامسونگ با همکاري سه نهاد آلماني، امکان ذخيره‌ي شناسه‌ي ملي روي گوشي‌هاي هوشمند سري گلکسي اس ۲۰ را مهيا مي‌کند.
   
سامسونگ اعلام کرده است که با دفتر امنيت اطلاعات فدرال آلمان، شرکت چاپ Bundesdruckerei و بخش امنيتي شرکت دويچه تلکام مشارکتي انحصاري داشته است. براساس اين همکاري، شناسه‌ي الکتريکي ملي آلمان از اواخر سال جاري ميلادي در گوشي‌هاي اين شرکت دردسترس خواهد بود. طرفين، معماري امنيتيِ مبتني‌بر سخت‌افزاري را توسعه داده‌اند که از زمان عملياتي‌شدن آن در اواخر سال جاري ميلادي، شهروندان را قادر خواهد ساخت تا شناسه‌ي ملي‌شان را به‌صورت شناسه‌ي الکتريکي در گوشي‌هايشان ذخيره کنند.

اين چهار سازمان، معماري امنيتي جامعي را با تکيه‌بر سخت‌افزار توسعه داده‌اند. به‌لطف تراشه‌ي امنيتي گوشي‌هاي هوشمند سامسونگ، امکان ذخيره‌ي اطلاعات درباره‌ي هويت و شناسه‌ي ملي افراد به‌صورت داخلي در گوشي هوشمند مهيا و توانايي کامل کنترل داده‌ها، بدون نياز به اتصال آنلاين براي کابران فراهم مي‌شود. Bundesdruckerei يک شرکت امنيتي پيشرفته و پيمانکار دولت آلمان است. اين شرکت اعلام کرده است که با توجه‌به ديجيتاليزه و موبايلي‌شدن اطلاعات در آينده، چنين اقدامي، اعتماد بالا به اسناد فيزيکي و کاربرپسند بودن گوشي‌هاي هوشمند را به‌صورت موثري ترکيب مي‌کند.

آن‌دسته از شهروندان آلمان که از گوشي‌هاي هوشمند گلکسي اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا استفاده مي‌کنند، قادر خواهند بود شناسه‌ي ملي‌شان را با اپليکيشني جداگانه به گوشي‌ اضافه کنند. اپليکيشن مذکور که شرکت Bundesdruckerei وظيفه‌ي توزيع آن را برعهده دارد، براي باز کردن حساب بانکي يا خدمات خاص دولتي استفاده خواهد شد.

از نظر امنيتي، در سري گلکسي اس ۲۰ سامسونگ از اجزاي امنيتي يک‌پارچه (eSE) استفاده شده است. در اين محصولات، اطلاعات حساس در يک پردازنده‌ي جداگانه درون گوشي ذخيره مي‌شود. اين تراشه با عايق‌بندي مناسب خود، در برابر حملات سخت‌افزاري فيزيکي و تلاش براي کپي‌کردن اطلاعات ذخيره‌شده روي آن مقاوم است. براساس اظهارات سامسونگ، همکاري اين شرکت با نهادهاي آلماني تنها آغاز راه است و کاربران در آينده، توانايي ذخيره‌ي ساير مدارک کليدي همچون گواهي‌نامه، کارت‌هاي بيمه‌ي درماني ملي يا حتي کليدهاي آپارتمان و خودروهايشان را روي تراشه‌ي eSE خواهند داشت. اين فناوري در آينده، امکان دسترسي آسان‌تر براي تأييد هويت در هنگام رأي‌دادن، باز کردن حساب بانکي يا کار با سوابق پزشکي محرمانه را فراهم مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره