برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اینستاگرام دلیل نمایش علامت استفاده از دوربین در iOS 14 را اعلام کرد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

ديجي کالا/ بعضي از کاربران بعد از نصب نسخه‌ي بتاي iOS 14 بر روي آيفون خود، در شبکه‌هاي اجتماعي گفته‌اند که بعد از باز کردن اپ اينستاگرام، نقطه‌ي سبز رنگ نشان دهنده‌ي استفاده‌ي اپليکيشن از دوربين، در بالاي آيفون آنها ظاهر ‌مي‌شود. اين اتفاق حتي زماني که کاربر از دوربين در اين اپليکيشن هم استفاده نمي‌کند رخ مي‌دهد.

در حالت کلي اين نقطه‌ي سبز رنگ بايد زماني نمايش داده شود که شما از دوربين در اين اپ به طور مثال براي گذاشتن پست يا استوري استفاده مي‌کنيد. نمايش اين نقطه‌ي سبز رنگ نشان مي‌دهد که اين اپ در پس زمينه در حال استفاده از دوربين آيفون است.

اپل با رونمايي از IOS 14  در کنفرانس WWDC سال ۲۰۲۰ نشان داد که حفظ حريم خصوصي کاربرانش براي اين شرکت، اهميت بسيار بالايي دارد. iOS جديد علاوه بر نشان دادن اپليکيشن‌هايي که به کليپ‌بورد (Clipboard) آيفون دسترسي دارند، زماني که يک اپليکيشن از دوربين دستگاه استفاده کند اين استفاده را با نمايش دادن نقطه‌اي سبز رنگ در نوار وضعيت دستگاه به کاربر نشان مي‌دهد.

اينستاگرام در رابطه با اين موضوع اعلام کرد که علت اين مشکل، وجود باگ در اين اپليکيشن است و اين اپ تنها زماني از دوربين تلفن همراه استفاده ‌مي‌کند که کاربر بخواهد. آنها در ادامه گفتند، ما باگي را در نسخه بتاي iOS 14 پيدا کرده‌ايم که باعث ‌مي‌شود اين اپ به اشتباه فرض کند که کاربر در حال استفاده از دوربين است. سخنگوي اينستاگرام همچنين گفت اپ اينستاگرام در اين نمونه‌ها که گزارش شده به دوربين دسترسي نداشته و هيچ محتوايي توسط دوربين ضبط نشده است.

بر اساس گفته‌هاي اينستاگرام، iOS 14 با فرض اينکه که کاربر در حال استفاده از دوربين در اپ اينستاگرام است، نقطه‌ي سبز رنگ را نمايش مي‌دهد در حالي که ممکن است کاربر در حال گشتن در محيط اين اپ باشد. آنها در پايان اعلام کردند که اين باگ را در بروزرساني بعدي اين اپ رفع خواهد کرد.

يکي از کابران در رابطه با اين موضوع در اکانت توييتر خود نوشت. مواقعي که در اينستاگرام هستيد به طور ناگهاني نشان‌گر استفاده از دوربين در iOS 14 نمايان مي‌شود. بعد که Control Center را باز مي‌کنيد متوجه مي‌شويد که اينستاگرام در حال استفاده از دوربين است. وجود اين قابليت در iOS 14 باعث بهبود حفظ حريم خصوصي کاربر مي‌شود.

با وجود اينکه iOS14 و قابليت‌هايش در حفظ حريم خصوصي کاربران، هنوز به صورت عمومي عرضه نشده است اما تا اين لحظه مشکلاتي را براي توسعه دهندگان اين پلتفرم ايجاد کرده است. چند وقت پيش نيز مشخص شد که اپ «لينکدين» (Linkdin) بدون اجازه از کاربر، به اطلاعت موجود در کليب‌بورد دستگاه دسترسي داشته است. شرکت لينکدين در رابطه با اين موضوع اعلام که يک باگ باعث به وجود آمدن اين مشکل شده است.

در حال حاضر نسخه‌ي iOS 14 موجود براي نصب در فاز بتا قرار دارد و نسخه‌ي اصلي از اين سيستم عامل پاييز امسال در دسترس همه‌ي کاربران قرار خواهد گرفت.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره