برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انتظار فروش دو برابری پلی استیشن 5 نسبت به اکس‌ باکس سری اکس

منبع
گيم فا
بروزرسانی
انتظار فروش دو برابری پلی استیشن 5 نسبت به اکس‌ باکس سری اکس

گيم فا/ کنسول‌هاي پلي‌استيشن هميشه در قلب طرفداران جاي داشته‌اند و در هر نسل شاهد فروش خارق‌العاده‌ي آن‌ها هستيم و گزارش جديد از سوي منبع خبري، DigiTimes، به اين نکته اشاره دارد که ما در نسل آينده نيز بايد انتظار چنين عملکردي را داشته باشيم. گزارش‌ جديد حاکي از آن است که تحليل‌گران انتظار دارند پنج سال پس از لانچ شاهد فروش ۱۲۰ ميليوني پلي‌استيشن ۵ در سرتاسر جهان باشيم و شرکت سوني در حال آماده شدن براي پاسخگويي به اين ميزان از تقاضا است.

در ادامه‌ي گزارش شاهد اين موضوع هستيم که احتمال دارد عمر پلتفرم‌هاي نسل آينده به ۵ سال کاهش پيدا کنند در حالي که کنسول‌هاي پلي‌استيشن ۴ و اکس‌باکس وان عمري ۶ تا ۷ سال داشتند. از طرفي به نظر مي‌رسد در نهايت فروش پلي‌استيشن ۵ بين ۱۲۰ تا ۱۷۰ ميليون دستگاه متوقف شود و اين دو برابر ميزاني خواهد بود که مايکروسافت مي‌تواند فروش داشته باشد.

فروش ۱۲۰ ميليون دستگاهي تنها در ۵ سال عددي بسيار شگفت‌انگيز است و عجيب بودن آن زماني نمايان مي‌شود که آن را با ميزان فروش پلي‌استيشن ۴ مقايسه کنيد. کنسول نسل حاضر سوني يعني پلي‌استيشن ۴ تا ماه مارس ۲۰۲۰ فروشي ۱۲۰ ميليوني را تجربه کرده و اين در حالي است که ۶ سال از آغاز نسل هشتم مي‌گذرد.

در ماه آوريل، خبرگزاري بلومبرگ (Bloomberg) گزارشي منتشر کرد که نشان مي‌داد قرار است ۵ تا ۶ ميليون دستگاه پلي‌استيشن ۵ تا مارس ۲۰۲۱ توليد شود. حال در گزارشي جديد اعلام شده که رقم توليد اين کنسول افزايش يافته و توليد ۱۰ ميليون دستگاه تا پايان سال ۲۰۲۰ درنظر گرفته شده است. دليل بالا رفتن ميزان توليد، افزايش تقاضا به‌دليل همه‌گيري ويروس کرونا اعلام شده است چرا که به نظر مي‌رسد در دوران کرونا شاهد تقاضاي بيشتر کنسول‌هاي بازي هستيم.

همچنين اخيراََ شايعه‌ها و گزارش‌هاي متعددي در مورد مراسم بعدي پلي‌استيشن که تحت نام State of Play به نمايش در خواهد آمد به گوش مي‌رسد. با توجه به صحبت‌هاي برخي منابع داخلي اين مراسم در ماه آگست (مرداد/شهريور) با تمرکز بر کنسول نسل بعدي پلي‌استيشن ۵ رخ خواهد داد اما يک منبع داخلي نسبتاََ معتبر با نام رابرتو سرانو (Roberto Serrano) که قبلاََ مراسم قبلي شرکت سوني را به درستي پيش‌بيني کرده بود متذکر شده است که رويداد State of Play بعدي در تاريخ ۱۶ مرداد (۶ آگست) برگزار مي‌شود.

جالب است بدانيد او زمان دقيق برگزاري را نيز اعلام کرده است. بر اساس صحبت‌هاي اين منبع داخلي در تاريخ ۱۶ مرداد و در ساعت ۰۰:۳۰ رويداد مذکور رخ خواهد داد. هنوز چيزي به صورت رسمي اعلام نشده است و بايد تا اعلاميه‌ي رسمي سوني صبر کنيم. به احتمال زياد در جريان اين رويداد شاهد قيمت پلي‌استيشن ۵ و تاريخ دقيق عرضه‌ي آن باشيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم