برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حمله ترامپ به توییتر

منبع
انتخاب
بروزرسانی
حمله ترامپ به توییتر

انتخاب/ رئيس جمهور ايالات متحده، دونالد ترامپ در يک اظهار نظر جديد اعلام کرد که ترند‌ها يا مباحث پرطرفدار توييتر "غيرقانوني" است، زيرا باعث مي‌شود او بد به نظر برسد.

دونالد ترامپ بار‌ها ادعا کرده است که توئيتر عليه جمهوري خواهان رفتار‌هايي مغرضانه دارد و حتي سال گذشته نيز مدعي شد توييتر عمدا پيام‌هاي جمهوري خواهان را به سايه مي‌برد و براي دموکرات‌ها تبليغات انجام مي‌دهد.

اکنون دونالد ترامپ توئيت کرده است که موضوعات پر طرفدار در توييتر "واقعاً مسخره، غيرقانوني و البته بسيار ناعادلانه" است. او همچنين بدون استناد به هيچ مدرکي مدعي شده است که توئيتر عمداً ترندها را که بطور خودکار براساس فعاليت کاربر تعيين مي‌شود، دستکاري مي‌کند تا او را بد جلوه دهد.

ترامپ در ماه‌هاي اخير به طور فزاينده نسبت به شبکه‌هاي اجتماعي انتقاد کرده است. به نظر مي‌رسد دونالد ترامپ قدرت توييتر را بسيار فراتر از حدي مي‌داند که ديگران تصور مي‌کنند. او از دوران پيش از انتخابات سال ۲۰۱۶ تا کنون بار‌ها و بار‌ها به شبکه‌هاي اجتماعي تاخته است و معمولا فيس بوک و توييتر را در معرض انتقادات صريح خود قرار داده است.

ترامپ نسبت به اپليکيشن چيني تيک تاک نيز نقد‌هايي جدي دارد و مي‌گويد اين اپ با هدف جاسوسي و سرقت اطلاعات کاربران فعاليت مي‌کند و از عموم مردم درخواست کرده است که از استفاده از اين اپليکيشن دست بردارند. ترامپ در پيام جديد خود درباره توييتر گفته که اصطلاح "ترندينگ" منزجر کننده است.

ترامپ در ادعاي خود به هيچ ترند خاصي اشاره نکرده و حتي هيچ مدرکي را براي تأييد ادعاي خود مبني بر اينکه توئيتر عمداً ترند‌هاي خود را عليه او تغيير داده ارائه نکرده است. حتي وي موفق نشده که مشخص کند توييتر دقيقا کدام قوانين فدرال را نقض کرده است که بتوان فعاليت اين شرکت را غير قانوني خطاب کرد.

وب سايت توييتر مي‌گويد: «ترند‌ها توسط يک الگوريتم تعيين مي‌شوند و به طور پيش فرض، بر اساس افرادي که دنبال مي‌کنيد، علايق و موقعيت مکاني شما انتخاب مي‌شوند.» جالب است در حالي که ترامپ و ساير جمهوريخواهان غالبا شبکه‌هاي اجتماعي مانند توييتر را متهم مي‌کنند، اما از اين اپ‌ها بيشترين استفاده را مي‌برند. براي مثال ترامپ بيش از ۸۴ ميليون دنبال کننده در توييتر دارد؛ بنابراين در جايگاه هفتمين فرد با دنبال کنندگان پر شمار و دومين سياستمدار آمريکا (پس از باراک اوباما) ايستاده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره