برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هکرها باز هم به توییتر حمله کردند

منبع
انتخاب
بروزرسانی
هکرها باز هم به توییتر حمله کردند

انتخاب/ چند هفته پس از حمله هکري گسترده عليه حساب‌هاي مشاهير، اکنون توييتر بار ديگر کانون حمله هکري شده است و خساب کاربري يک بانک اتحاديه اروپا هک شده است.

حساب‌هاي توييتر متعلق به بانک بازسازي و توسعه اروپا (EBRD) امروز تحت حمله هکري قرار گرفت و عباراتي توهين آميز منتشر کرد.

به نظر مي‌رسد فردي که مستقر در استراليا است و از طريق شرکت آنلاين "سوئيچ" برخي حساب‌ها را رهبري مي‌کند مسئوليت برخي از اين حملات‌ها اخير را به عهده مي‌گيرد. مارکوس وارن يکي از اعضاي ارشد کميسيون‌هاي آنلاين EBRD معتقد است حساب توييترش توسط اين فرد مورد سرقت و جاسوسي قرار گرفته است.

هنوز مشخص نيست که آيا اين هک جديد با عمليات هکري توييتر که در تاريخ ۱۵ جولاي رخ داده مرتبط است يا خير. اين پرونده هم اکنون توييتر و اف بي آي تحت بررسي قرار گرفته است. حمله هکري ۱۵ جولاي براي توئيتر فاجعه بار بود و باعث شد که هکر‌ها به حساب‌هاي متعلق به کاربران مشهور از جمله بنيانگذار مايکروسافت بيل گيتس، بارک اوباما، مديرعامل تسلا، ايلان ماسک و بسياري ديگر براي دسترسي به کلاهبرداري بيت کوين حمله کنند.

هکر‌ها از طريق مجموعه داخلي ابزار‌هايي که کنترل گسترده‌اي روي حساب‌ها به آن‌ها مي‌داد، به حساب‌هاي سرقتي دسترسي پيدا کردند. گزارش‌ها حاکي است که ممکن است کارمندان توييتر به هکر‌ها امکان دسترسي به اين ابزار را داده باشند. هنوز مشخص نيست چه کسي مسئوليت هک‌هاي چهارشنبه را بر عهده داشته است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره