برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مشخصات فنی گوگل پیکسل ۴a با جزئیات کامل لو رفت

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ مشخصات فني گوگل پيکسل ۴a به همراه قيمت، زمان عرضه و جزئيات کامل دوربين، يک روز پيش از رونمايي رسمي لو رفت. جزئيات کامل گوگل پيکسل ۴ اي-Google Pixel 4a را در ادامه مطالعه کنيد.

چنان که به نظر مي‌رسد، پس از ماه‌ها انتظار براي معرفي گوشي ميان‌رده شرکت گوگل، تنها يک روز پيش از معرفي رسمي، برخي جزئيات سخت افزاري و نرم افزاري آن لو رفته و در دسترس کاربران قرار گرفته است. اين گوشي که با اندرويد ۱۰ وارد بازار مي‌شود، طبق اعلام شرکت گوگل تا حدود ۳ سال (احتمالا تا اندرويد ۱۳)، پشتيباني خواهد شد. اما از قيمت و سخت افزار آن چه خبر؟ 

يکي از شاخصه‌هاي اصلي گوشي‌هاي ميان‌رده، قيمت آن‌ها است. کاربران بسياري همواره منتظر معرفي گوشي‌هاي ميان‌رده هستند تا قيمت آن‌ها را با ساير گوشي‌هاي پرچمدار و غيره حاضر در بازار مقايسه کنند و سپس اقدام به خريد کنند. با اين وجود، مدتي پيش در برخي بيلبوردهاي تبليغاتي حاضر در کشور آمريکا، قيمت گوشي گوگل پيکسل ۴a حدود ۳۹۹ دلار ديده شده بود که دقيقا همانند گوشي معروف شرکت اپل، iPhone SE بوده است. اما با اين حساب، به نظر مي‌رسد که شرکت گوگل، از اين موضوع مطلع شده و حال، قصد تغيير استراتژي دارد. طبق اطلاعات لو رفته، قيمت نهايي اين گوشي در کشورهاي مقصد براي عرضه، تنها ۲۴۹ دلار خواهد بود؛ قيمتي به مراتب ارزان‌تر و قابل قبول‌تر نسبت به بسياري از گوشي‌هاي ميان‌رده.

با اين وجود اگر فکر مي‌کنيد که اين قيمت براي چنين گوشي ميان‌رده‌اي کمي بالا در نظر گرفته شده، بهتر است کمي با مشخصات فني و سخت افزاري گوگل پيکسل ۴a آشنا شويد. 

اگر نگاه دقيقي به اطلاعات سخت افزاري گوگل پيکسل ۴ اي بياندازيم، تا حدي واضح است که بسياري از قابليت‌ها و چيپ‌هاي آن، از سري اصلي Pixel 4 گرفته شده تا قدرت پردازش اين گوشي نيز همچنان در حد بالايي نگه داشته شود.

گوشي Google Pixel 4a از پردازنده قدرتمند Snapdragon 730G که در گوشي‌هاي Poco X2 و Galaxy A71 نيز استفاده شده بود، در کنار ۶ گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي، بهره مي‌گيرد. چنين مشخصاتي به وضوح نشان دهنده توانايي بالاي اين گوشي هستند که زمينه اجراي بازي‌هاي گرافيکي روز مانند Call of Duty: Mobile را به خوبي براي کاربران محيا مي‌کند. به علاوه، باتري ۳۱۰۰ ميلي‌آمپري آن، يک گزينه خوب به نظر مي‌رسد که البته قابليت Fast Charge، همچنان همانند بسياري ديگر از گوشي‌هاي سري Pixel در دسترس خواهد بود.

سايز اين گوشي ۱۴۳ گرمي، ۱۴۴×۶۹ .۴×۸.۲ ميلي‌متر خواهد بود که آن ر از Pixel 3 کوچک‌تر، و از iPhone SE بزرگ‌تر خواهد کرد. همچنين اندازه صفحه آن، ۵.۸ اينچ خواهد بود که با وضوح تصوير Full HD+ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به علاوه، ويژگي‌هاي Always-On Display (روشن ماندن هميشگي صفحه) و Now Playing نيز از قابليت‌هاي اين گوشي خواهند بود. 

دوربين استفاده شده در Pixel 4a دقيقا همان دوربين ۱۲.۲ مگاپيکسلي معرفي شده براي گوشي Pixel 4 پرچمدار خواهد بود که همراه با قابليت‌هاي فوکوس خودکار و لرزشگير تصوير، بر روي آن در کنار يک دوربين سلفي ۸ مگاپيکسلي، نصب شده است. همچنين ويژگي عکاسي در شب يا همان Night Sight براي اين گوشي در نظر گرفته شده تا حتي در نور کم، بتوان عکس‌هاي با کيفيتي را ذخيره کرد. علاوه بر آن، فيلمبرداري با کيفيت ۴K در نرخ ۳۰ فريم و همچنين کيفيت ۱۰۸۰ در نرخ ۱۲۰ فريم بر ثانيه، از قابليت‌هاي جالب اين گوشي ميان‌رده خواهد بود.

به هر حال، با وجود تمامي قابليت‌ها و قيمت مناسب اين گوشي به عنوان يک ميان‌رده، شرکت گوگل اعلام کرده که عرضه آن، تنها براي کشورهاي آمريکا، انگلستان، ژاپن، استراليا، ايرلند، کانادا و آلمان برنامه ريزي شده است.

پيش‌خريد اين گوشي از فردا ۱۳ مرداد (۳ آگوست)، پس از معرفي رسمي شروع شده و ارسال محصول در تاريخ ۳۰ مرداد (۲۰ آگوست) انجام خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره