اطلاعاتی در مورد سیستم آب و هوای بازی Ghost of Tsushima منتشر شد

گيم فا/ بازي منحصر به فرد و شاهکار Ghost of Tsushima به مانند اکثر عناوين جهانباز داراي چرخهي روز و شب به همراه آب و هواي پويا است. داستانهاي ماجراجويي جين ساکاي در بازهي زماني دراز و طولاني روايت ميشود و بازيبازان علاوه بر پيشروي در خط ماموريتهاي اصلي، به انجام ماموريتهاي فرعي، دنبال کردن حيوانات مختلف و قطع درختان بامبو مشغول ميشوند. حال به تازگي استوديوي ساکر پانچ (Sucker Punch) خالق اين اثر هنري در خبري اعلام نمود که بازيبازان بيش از آنچه که تصور کنند، ميتوانند روي محيط بازي تاثير بگذارند.
به تازگي آقاي نيت فاکس (Nate Fox) کارگردان هنري عنوان Ghost of Tsushima، در مصاحبهاي در مورد اثر مستقيم فعاليتهاي بازيبازان بر آب و هواي بازي به بيان مطالبي پرداخت. وي اظهار داشت که بدون شک طبيعت و دنياي بازي Ghost of Tsushima يکي از ارکان اصلي آن به شمار ميآيد و به خوبي از تغييرات دروني جين تاثير ميپذيرند. به طور مثال اگر جين ساکاي به سنت سامورايي خود پشت کند و دشمنان را از روش غيرشرافتمندانه و به صورت مخفي از پاي درآورد، وي از درون خود احساس آشفتگي عجيبي خواهد کرد؛ چرا که او مجبور است براي گرفتن انتقام از مغولهاي متجاوز و دفاع از مردم جزيرهاش به راه و رسم هميشگي خاندان خود پشت کند. حال آب و هوا در ماموريتهايي که بايد از طريق Ghost Path و مخفي کاري طي شوند، به علت آشفتگي دروني جين به حالت طوفاني در ميآيد و بازيبازان به وضوح تغيير محيط اطراف به وسيلهي بادهاي سهمگين و تغيير آسمان را حس ميکنند. البته اين موقعيتهاي منحصر به فرد فرصت بسيار عالي را براي تهيهي عکسهاي هنري بازيبازان مهيا خواهد کرد.
همچنين زمانهايي که بازيبازان مشغول طي کردن ماموريتهاي اصلي يا دنبال کردن پرندگان و روباهها براي رسيدن به مکانهاي مخفي و اسرارآميز نيستند، ميتوانند به صورت آزادانه به پايگاههاي مغول حمله کرده و آنها را به مرور از جزيرهي زيباي سوشيما بيرون کنند. با اينکه در اين مراحل آزادي عمل کامل به بازيبازان داده ميشود و مثل ماموريتهاي اصلي مجبور به رعايت دقيق مخفيکاري نخواهند بود، باز هم اگر از روش مخفيانه و Ghost Path پيش بروند، ميتوانند دشمنان را بي سر و صدا از پاي درآورند. در اين هنگام نيز باز هم شاهد دگرگوني هوا خواهيم بود و بازيبازان به وضوح متوجه ميشوند که مادر طبيعت با درون آشفتهي جين همراهي کرده و بهم ميريزد.
عنوان Ghost of Tsushima از دنياي بزرگي براي کشف و کاوش بهره ميبرد و بازيبازاني که قصد دارند تمامي موارد مخفي و آيتمهاي جمعکردني بازي را کسب کنند بايد به تمامي نشانيها و علامتهايي که محيط در اختيارشان قرار ميدهد، توجه نمايند. با اين حال شايد اين نکته جالب باشد که نواختن فلوت نيز کمک بسيار زيادي در اين زمينه به افراد خواهد کرد. استفاده از فلوت ميتواند آب و هواي هر منطقه را با توجه به نوع موسيقي که جين در طول بازي فرا گرفته و اجرا ميکند، تغيير دهد و در پس اين تغييرات نشانههايي به سمت موارد مخفي بازي پيدا خواهند شد که البته نياز به دقت زيادي دارند. علاوه بر اين موارد فلوت کاربرد ديگري نيز بر آب و هوا دارد. چنانچه جين قصد داشته باشد تا ماموريتي را به صورت مخفيانه انجام دهد، ميتواند با فلوت خود آهنگ مربوط به سايه، تاريکي و يا مه را بنوازد و بالعکس اگر قصد داشته باشد در آسمان روشن و آفتابي مبارزهي شرافتمندانه داشته باشد، ميتواند آهنگي را با مضمون آفتاب بنوازد تا در هر صورت شاهد همراهي طبيعت با اين سامورايي افسانهاي باشيم.
لازم به ذکر است که عنوان Ghost of Tsushima براي سوني يک موفقيت تمامعيار از نظر محبوبيت و ميزان فروش به شمار ميآيد. اين بازي تاکنون که مدت زمان اندکي از انتشارش ميگذرد موفق به فروش فوقالعادهاي نسبت به ساير آثار مربوط به کشور ژاپن شده است. اين بازي به عنوان آخرين عنوان انحصاري کنسول پلياستيشن ۴ در نسل هشتم بود. تصور اين که استوديوي ساکر پانچ براي نسل بعدي کنسول سوني چه برنامهاي را در سر دارد بسيار هيجانانگيز خواهد بود.