logo

احساسات ضدچینی در هند به نفع سامسونگ شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
احساسات ضدچینی در هند به نفع سامسونگ شد

ايسنا/ سامسونگ الکترونيکس با افزايش احساسات ضدچيني در هند و تنگ شدن عرصه بر رقيبان چيني، در حال فراهم کردن زمينه بازگشت به صدر بازار اين کشور با مدلهاي ارزان قيمت و تقويت حضور آنلاين است.

سامسونگ تنها بازيگر غيرچيني بزرگ در بازار هند به شمار مي رود و پس از درگيريهاي مرزي ژوئن ميان پکن و دهلي نو که باعث افزايش موج احساسات ضدچيني شده،  تلاش براي تقويت کسب و کار خود در اين کشور را آغاز کرده است.

سامسونگ در سه ماهه دوم امسال با ۲۶ درصد سهم بازار در هند پس از شيائومي چين با ۲۹ درصد قرار گرفت. زنجيره تامين متنوع و بومي سامسونگ کمک کرد از تاخيرهاي مشابهي که رقيبانش در جريان قرنطينه مقابله با ويروس کرونا تجربه کردند، اجتناب کند. اين شرکت کره اي در سه ماهه اول در بازار هند ۱۶ درصد سهم داشت.

سامسونگ زماني بزرگترين بازيگر در دومين بازار بزرگ تلفن هوشمند جهان بود اما در سه سال گذشته مشتريان هندي خود را به برندهاي چيني واگذار کرد. با اين همه هند همچنان حدود ۷.۵ ميليارد دلار درآمد سالانه از گوشيهاي هوشمند براي سامسونگ داشته است.

سامسونگ در حومه دهلي نو يک کارخانه توليد گوشي تلفن همرا ساخته که آن را بزرگترين کارخانه توليدي جهان توصيف کرده است و در آن گوشيهاي جديد را امتحان کرده و گاهي محصولاتش را براي صادرات مونتاژ مي کند.

قدرت توليد و توانايي سامسونگ براي تامين داخلي بسياري از قطعات به اين شرکت کمک کرده است در شرايط پاندمي رشد کند. برندهاي تلفن هوشمند شيائومي و اوپو با وقفه در توليد داخلي و تاخيرات محصولات به دليل شيوع کوويد ۱۹ مواجه شدند اما سامسونگ توانست به تحويل جهاني محصولاتش ادامه دهد.

اکنون اين شرکت با تکيه با روند مذکور، هفت مدل جديد تلفن هوشمند از ژوئن عرضه کرده که سه مدل پايين ۱۰۰ هزار روپيه معادل ۱۳۳.۶۳ دلار هستند و ارزانترين آنها ۷۵ دلار قيمت دارد.

رقابت از سوي رقيباني مانند شيائومي که روي تصوير ساخت هند براي شکست احساسات ضدچيني استفاده مي کنند، شديد است. همچنين همکاري ميان شرکت ريلاينس اينداستريز هند و گوگل براي توليد گوشي اندرويدي ارزان به منزله تهديدي براي فروش مدلهاي ارزان قيمت سامسونگ محسوب مي شود.

بر اساس گزارش رويترز، احساسات ضدچيني در هند اتفاق جديدي نيست. برندهاي چيني در اين کشور براي محصولات ارزانتر شناخته شده اند و اگرچه برند سامسونگ شهرت بهتري دارد اما براي جذب مشتريان حساس به قيمت هندي به سختي تلاش کرده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره