برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هکرها از فروش اکانت شبکه‌های اجتماعی و بانکی شما چقدر به جیب می‌زنند؟

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ گزارشي جديدي از سوي گروه امنيتي Privacyaffair منتشر شده که نشان مي‌دهد ميانگين درآمد هکرهايي که مدارک احراز هويت حساب‌هاي بانکي و اطلاعات اکانت‌هاي کاربران را ربوده‌اند چقدر است. گفته مي‌شود هر حساب نسبت به ارزش محتوايي بين ۵۰ تا ۳۵۰ دلار در دارک وب به فروش مي‌رسد.

اين گروه امنيتي با تحليل و بررسي صدها پلتفرم فروش اطلاعات حساب‌هاي کاربري در سطح دارک وب به برآوردي نسبي رسيده‌اند که نشان مي‌دهد اکانت‌هاي توييتر، فيسبوک و ساير شبکه‌هاي اجتماعي با قيمتي نسبتا پايين، بسترهاي ايميل با نرخي متوسط و حساب‌هاي بانکي Paypal و ساير بسترهاي تراکنش مالي نيز با قيمت‌هاي بالا به فروش مي‌رسند.

بر اين اساس يک اکانت فيسبوک به طور متوسط با قيمت ۷۵ دلار، حساب‌هاي اينستاگرام در حدود ۵۵ دلار و اطلاعات ورود به توييتر نزديک به ۵۰ دلار به فروش مي‌رسند. ارزش شبکه‌هاي اجتماعي معمولا پايين است، اما گفته مي‌شود غالبا هکرها از آنها براي دستيابي به اطلاعات ارزشمندتري استفاده مي‌کنند.

يک اکانت هک شده جيميل به طور متوسط با قيمت ۱۵۵ دلار به فروش مي‌رسد و قيمت بالاتر آن به خاطر احتمال دسترسي به ساير حساب‌هاي کاربري هدف است. طبق آمار رسمي منتشر شده از سوي سازمان FBI و گروه FireEye، حدود ۹۱ درصد از جرايم سايبري از ايميل شروع مي‌شوند.

اما مهمتر از شبکه‌هاي اجتماعي و رابط‌هاي ايميل، پلتفرم‌هاي تراکنش مالي و مدارک احراز هويت حساب‌هاي بانکي هستند؛ اغلب هکرها همواره سعي دارند جهت جلوگيري از شناسايي توسط نيروهاي امنيتي از حساب‌هاي ديگر افراد براي انتقال پول استفاده کنند. به همين ترتيب معمولا با استفاده از اکانت‌هاي Paypal مبالغ بين ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار را با دستمزد ۳۲۰ دلار جابجا مي‌کنند.

اين يعني عملا هزاران دلار از جيب قربانيان مي‌رود، اما هکرها به همان اندازه درآمدزايي نمي‌کنند. در سوي ديگر اطلاعات کارت‌هاي اعتباري و خريد معمولا با قيمت ناچيز ۱۵ تا ۳۵ دلار معامله مي‌شوند، چرا که به سادگي قابل رديابي هستند.

متخصصين تاکيد دارند مردم براي مقابله با اين دست از فعاليت‌هاي مجرمانه، به صورت مستمر رمزهاي خود را عوض کنند و به هيچ عنوان از يک رمز عبور ثابت براي چندين حساب کاربري استفاده نکنند. اين روزها استفاده از اپليکيشن‌هاي مديريت رمز مي‌تواند کارگشا باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره