logo

سابقه سرقت صدها هزار دلار بیت‌کوین در پرونده هکر توییتر

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سابقه سرقت صدها هزار دلار بیت‌کوین در پرونده هکر توییتر

ديجياتو/ «گراهام ايوان کلارک»، هکر ۱۷ ساله‌اي که گفته مي‌شود «مغز متفکر» هک گسترده توييتر بوده، سال گذشته ميلادي به جرم سرقت بيت کوين به ارزش صدها هزار دلار دستگير شده بوده است.

بر اساس گزارش مفصلي که در نيويورک تايمز منتشر شده، هکرها سال ۲۰۱۹ گوشي «گرگ بنت» (Greg Bennet) سرمايه گذار حوزه فناوري ساکن شهر سياتل را از راه دور هک کردند و ۱۶۴ بيت کوين به ارزش ۸۵۶ هزار دلار (حدوداً ۱.۸ ميليون دلار با نرخ روز) را سرقت کنند. اين سرمايه گذار نامه اخاذي را طرف فردي با نام مستعار «Scrim» دريافت کرده که يکي از اسامي مستعار کلارک است.

در ادامه گزارش نيويورک تايمز نوشته شده که سرويس مخفي ايالات متحده آمريکا ماه آوريل سال جاري ميلادي ۱۰۰ بيت کوين را از کلارک ضبط کرده است. چند هفته بعد آقاي بنت نامه‌اي از طرف اين سرويس دريافت کرد که در آن به بازگرداني ۱۰۰ بيت کوين به او اشاره شده بود. يکي از مأمورين سرويس مخفي ايالات متحده به بنت گفته است که سارق بيت کوين‌هاي او به دليل سن بسيار کم دستگير نشده است.

نيويورک تايمز در ادامه گزارش مي‌نويسد که کلارک کمتر از دو هفته پس از به دام افتادن توسط سرويس مخفي ايالات متحده و از دست دادن ۱۰۰ بيت کوين، عمليات هک کردن توييتر را شروع کرده است.

به گفته اين خبرگزاري اقدامات مجرمانه کلارک از کلاهبرداري‌هاي خرد از گيمرهاي بازي‌هاي «Minecraft» و «فورتنايت» شروع شد و با سرقت ارز ديجيتال و فعاليت در فروم‌هاي هک ادامه پيدا کرد. او از راه کلاهبرداري آنقدر ثروتمند شده بود که پليس آمريکا او را در آپارتمان شخصي‌اش در شهر «تامپا» ايالت فلوريدا دستگير کرد. در آپارتمان او سيستم گيمينگ حرفه‌اي کشف شد و همسايه‌ها رفت و آمد او با BMW گرانقيمت را گزارش کرده بودند.

کلارک حالا در زندان شهر تامپا به سر برده و به زودي به شکل مجازي در دادگاه حاضر خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم