برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ تراشه‌های اختصاصی برای گجت‌های جدید گوگل می‌سازد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
سامسونگ تراشه‌های اختصاصی برای گجت‌های جدید گوگل می‌سازد

مجله ديجي کالا/ طبق گزارش ETNews، سامسونگ سفارش ساخت چند تراشه اختصاصي را از طرف گوگل دريافت کرده است. گفته مي‌شود يکي از آن‌ها تراشه‌اي براي تشخيص حرکت بدن است و در اين ميان بايد به يک تراشه اصلي براي گوشي هوشمند هم اشاره کنيم.

در رابطه با اين تراشه هاي اختصاصي جزييات زيادي مطرح نشده ولي ظاهرا سامسونگ به غير از ساخت آن‌ها، وظيفه‌ي طراحي اين موارد را هم بر عهده گرفته است. در اين گزارش به تاريخ ارائه‌ي اين تراشه‌ها اشاره‌اي نشده است.

در اين زمينه مي‌توان حدس و گمان‌هاي مختلفي را مطرح کرد. اگرچه گوگل توسعه ساعت‌هاي هوشمند را کنار گذاشته، ولي اگر معامله مربوط به خريد شرکت فيت‌بيت توسط نهادهاي نظارتي تاييد شود، به احتمال زياد وارد اين حوزه مي‌شود و شانس خود را امتحان خواهد کرد. رييس بخش سخت‌افزاري گوگل مدت‌ها قبل اعلام کرد که هدف اصلي اين معامله مربوط به گجت‌ها است و سنسورهاي تشخيص حرکت بخش اساسي گجت‌هاي پوشيدني به حساب مي‌آيد.


از طرفي ديگر، مدتي قبل گزارش شد که سامسونگ در حال ساخت تراشه‌هاي مختص مدل ۲۰۲۱ گوشي‌هاي پيکسل است. گوگل براي نسل‌هاي قبلي اين گوشي‌ها از تراشه‌هاي اختصاصي Pixel Visual Core و Titan M استفاده کرده که هرکدام وظايف مشخصي را برعهده دارند. به همين خاطر سامسونگ مي‌تواند تمام اين چيپ‌هاي موردنظر گوگل را در يک تراشه مشخص تعبيه کند و با اين کار بهره‌وري آن‌ها هم بهبود پيدا مي‌کند.

گوگل در حال حاضر بايد با شرکت‌هايي مانند اپل، سامسونگ و هواوي رقابت کند که تمام آن‌ها از تراشه‌هاي اختصاصي بهره مي‌برند. اگرچه عملکرد بين تراشه‌هاي ساخت اين تراشه‌ها تفاوت‌هايي با يکديگر دارند، ولي در کل همين موضوع يک نوع مزيت رقابتي براي آن‌ها محسوب مي‌شود. گوگل با بهره‌گيري از سخت‌افزار سفارشي مي‌تواند تجربه کاربري منحصر به فردي را براي مشتريان خود ارائه دهد تا محصولات اين شرکت در اين بازار بيش از پيش توجهات را جلب کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره