
اتحادیه اروپا ادغام فیت بیت در گوگل را بررسی می کند

مهر/ کميسيون رقابت اتحاديه اروپا تصميم دارد تحقيقات کاملي درباره خريد شرکت فيت بيت توسط گوگل انجام دهد و تاثيرات آن بر قدرت رقابت گوگل در بازار تبليغات آنلاين را بررسي کند.
به گزارش تلگراف، کميسيون رقابت اتحاديه اروپا تصميم دارد تحقيقي کامل و جامع درباره عمليات ادغام ۲.۱ ميليارد دلاري فيت بيت در گوگل انجام دهد. اين تحقيق در حقيقت ادامه اي بر بررسي هاي اوليه درباره اين خريد است.
در تحقيق جديد، کميسيون رقابت اتحاديه اروپا بررسي مي کند که آيا ادغام فيت بيت سبب مي شود اطلاعات ارزشمند کاربران در اختيار گوگل قرار گيرد تا به وسيله آن بر بازار تبليغات آنلاين تسط يابد ياخير.
کميسيون رقابت اتحاديه اروپا در يک پست وبلاگي نوشت: با توجه به آنکه گوگل مي تواند به اطلاعات کاربران فيت بيت دسترسي داشته باشد، ريسک افزايش قدرت آن در ارائه تبليغات در موتور جستجو و صفحات وب نيز بيشتر مي شود.
تحقيقات اين کميسيون شامل تاثير خريد فيت بيت برحوزه خدمات درماني ديجيتال و همچنين تاثيرات آن بر شرکت هاي توليد کننده گجت هاي پوشيدني نيز بررسي خواهد شد.
ريک اوسترلو يکي از نائب مديران ارشد گوگل در بخش سخت افزار نيز در پاسخ به بيانيه کميسيون رقابت اتحاديه اروپا نوشت: اين عمليات خريد به دستگاه ها مربوط است و ربطي به اطلاعات کاربران ندارد. ما از آغاز فرايند خريد شفاف عمل بوديم و اعلام کرديم از اطلاعات بهداشت و سلامتي فيت بيت براي تبليغات در گوگل استفاده نمي کنيم. در اين اواخر نيز به ما اعلام شد تا درباره شيوه استفاده از اطلاعات کاربران فيت بيت به کميسيون اتحاديه اروپا تعهد حقوقي بدهيم.