حذف بعضی از شادیهای پس از گل در FIFA 21


زومجي/ الکترونيک آرتز در FIFA 21 بهسراغ اعمال تغييرات مختلفي در شاديهاي پس از گل و زمانبنديها و انيميشنهاي بازي ميرود تا محيط آنرا بهتر از قبل کند.
حدود دو ماه تا انتشار بازي فيفا 21 باقي مانده و بهتازگي الکترونيک آرتز خبر از اعمال تغييراتي در بخشهاي مختلف بازي براي بهبود حال و هواي آن و سالمتر کردن محيط اين اثر ورزشي محبوب داده است؛ تغييراتي که شامل حذف بعضي از شاديهاي پس از گل هم ميشود.
شاديهاي پس از گل از سالها قبل وارد مجموعهي فيفا شدند و هرچند جذابيت خاص خود را دارند و تنوع زيادي به آن ميدهند، ولي از طرف ديگر هم با اعصاب و روان بازيکني که گل خورده بازي ميکنند! شاديهايي که خيلي از آنها حالت جالب و بامزهاي دارند، ولي بعضي موارد هم بيش از حد باعث عصبانيت فرد مقابل ميشوند و در فيفا 21 حداقل دو مورد از آنها حذف خواهند شد.
اولين مورد به Shush يا همان نوع شادياي برميگردد که در آن بازيکني که گل زده، با بالا آوردن دست خود حريف را به سکوت دعوت ميکند؛ شادياي که وقتي با دويدن بازيکن در زمين همراه شود، عصبانيت حريف را به اوج خود ميرساند و همواره انتقادات زيادي نسبت به آن وجود داشته است. اين مدل شادي پس از گل در فيفا 21 حضور نخواهد داشت و حداقل کمي از خشم گيمرهاي گلخورده کاسته خواهد شد!
از طرف ديگر شادي پس از گل A-OK هم از بازي حذف ميشود؛ شادياي که به حرکت معروف دله الي مربوط ميشود. اين حرکت بازيکن تيم تاتنهام هاتسپر در سال ۲۰۱۸ معروفيت زيادي پيدا کرده و حتي به چالشي بين مردم تبديل شده بود و خيليها بهدنبال اين بودند که حرکتي شبيه آنرا اجرا کنند. علت حذف شدن اين نوع شادي با مدل قبلي متفاوت است و به اين قضيه برميگردد که سال گذشته نماد OK از ديد گروههايي بهعنوان يک نماد مرتبط با نفرت محسوب شد و بحثهاي زيادي پيرامون آن شکل گرفت؛ بهطوريکه حتي اخيراً چنين نمادي از بازي Call of Duty: Modern Warfare و Warzone نيز حذف شده است.
البته شاديهاي پس از گل ديگري هم هستند که مخاطب را بهشدت عصباني ميکنند، ولي EA Sports هنوز صحبتي در مورد حذف آنها نکرده است. درعينحال اين شاديها تنها مواردي نيستند که در فيفا 21 دستخوش تغيير ميشوند و زمانبندي بخشهاي مختلف بازي هم با تغييراتي همراه خواهد بود تا به روانتر شدن آن کمک کند.
شروع بازي از اين پس بايد حداکثر ۱۰ ثانيه طول بکشد، پرتاب اوت ۱۲ ثانيه، کرنر، ضربه دروازه و پنالتي ۱۵ ثانيه و درنهايت ضربه آزاد هم حداکثر ۲۰ ثانيه طول خواهد کشيد و کاهش زمان آنها نسبت به قبل باعث ميشود از اتلاف وقت جلوگيري شده و بازيکني که گل خورده هم کمتر تحت تأثير قرار بگيرد.
همچنين بعضي از انيميشنها نيز در حالت آنلاين تغييراتي خواهند داشت و کوتاهتر ميشوند. براي مثال خارج شدن توپ از زمين و حرکت بازيکن براي پرتاب اوت يا آماده شدن دروازهبان براي ضربه زدن به توپ، بهشکلي طراحي ميشوند که نيازي به تماشاي انيميشنهاي طولانيمدت نباشد و کار هرچه سريعتر پيش برود.
سم ريورا، تهيهکنندهي ارشد بخش گيمپلي فيفا در اين زمينه ميگويد: «جامعهي بازيکنهاي فيفا پيش از اين ما را در جريان بعضي ويژگيها و رفتارهاي آسيبزنندهي بازي قرار داده بودند و ما هم تصميم گرفتيم بهسراغ برطرف کردن و حذف آنها برويم. يکي از اين موارد هم بعضي از شاديهاي پس از گل بودند که مردم خيلي از حضور آنها در بازي لذت نميبردند. اکنون جريان بازي سريعتر و روانتر از قبل هم شده و بازيکنها بيشتر به تجربهي خود فيفا ميپردازند تا اينکه در بخشهاي مختلف منتظر بمانند. در مجموع قصد تيم سازندهي فيفا ارائهي اثري است که هرچه بيشتر بازيکنها را درگير اصل بازي کرده و از بخشهاي وقتگير و غيرضروري دور کند.»
بازي FIFA 21 در تاريخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر) براي پلي استيشن 4، ايکس باکس وان، نينتندو سوييچ، پي سي و استيديا منتشر ميشود و نسخهي نسل بعد آن هم مدتي بعد بهدست صاحبان پلي استيشن 5 و ايکس باکس سري ايکس ميرسد.