برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پایان سکوت بلیزارد در مقابل فعالیت Gallywix و فروش طلا در مقابل پول واقعی

منبع
زومجي
بروزرسانی

زومجي/ اولين عکس‌العمل شرکت بليزارد در مقابل فروش طلاي بازي World of Warcraft توسط کاميونيتي‌ها، گريبانگير مجموعه Gallywix شد.
   
با اينکه رفته رفته به پايان اکسپنشن فعلي بازي World of Warcraft نزديک مي‌شويم، ولي هنوز هم نسخه Battle for Azeroth با حضور قابل‌توجه بازيکنان همراه است. قطعا شيوع ويروس کرونا و خانه نشين شدن مردم جهان به‌عنوان علت اصلي اين موضوع شناخته مي‌شود که همين موضوع بازيکنان حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي بازي را درکنار هم قرار داده است.

يکي از پرطرفدارترين فعاليت‌هاي بازيکنان حرفه‌اي در بازي World of Warcraft کمک کردن به بازيکنان غيرحرفه‌اي و اصطلاحا Boost کردن آن‌ها است که در هر دو بخش PvP و PvE امکان‌پذير است. در اين بين چند سالي است که شاهد به وجود آمدن مجموعه‌هاي مختلفي هستيم که براي سهولت کار تمامي بازيکنان شکل گرفته است. افراد حرفه‌اي بازي مي‌توانند با ورود به اين مجموعه‌ها و قرار گرفتن درکنار بازيکناني با سطح مشابه خود، در قبال دريافت مقدار مشخصي واحد پول داخل بازي، به ديگر بازيکنان کمک کنند تا به هدف مشخصي دست يابند.

بازيکناني که به واسطه بوست کردن يا فعاليت‌هاي مختلف درون بازي به طلاي زيادي دست يافته‌اند مي‌توانند از اين مقدار طلا براي خريد وسايل مختلفي مانند Mount و Pet استفاده کنند. ولي باتوجه‌به اينکه در حال حاضر افرادي هم وجود دارند که نمي‌توانند به‌راحتي طلاي مورد نياز خود را جمع‌آوري کنند، در قبال مقدار طلاي مورد نياز خود حاضر به پرداخت پول واقعي هستند که همين موضوع باعث به وجود آمدن سايت‌هاي تبادل طلا شده است. اتفاقي که باتوجه‌به ارزش پول کشورهايي مانند کشور ايران، باعث مي‌شود برخي افراد به‌جاي کار کردن در دنياي واقعي، به فکر جمع کردن طلا در دنياي وارکرفت افتاده و به ازاي هر يک ميليون طلا چيزي بيش از ۱.۵ ميليون تومان ارز رايج کشور را دريافت کنند.

مجموعه Gallywix، يکي از چند ۱۰ مجموعه فعال در زمينه انجام بوست‌هاي مختلف بازي World of Warcraft است که شهرت قابل توجهي را در بين بازيکنان به‌دست آورده است و اخيرا نظر بليزارد را به خود جلب کرده است. اينطور که پيداست اين مجموعه بعد از به‌دست آوردن حجم زيادي از طلا، قصد معاوضه آن را با پول واقعي داشته است که در اين بين چند Guild شناخته شده بين‌المللي به‌عنوان مشتري مطرح شده‌اند. البته اين موضوع خيلي هم دور از ذهن نيست که اينگونه مجموعه‌ها درنهايت به‌دنبال تبديل طلاي خود به پول واقعي باشند، ولي يکي از خط قرمزهاي شرکت بليزارد انجام فعاليت‌هاي درون بازي در قبال پول واقعي است. به همين دليل و باتوجه‌به مستنداتي که بليزارد در اختيار دارد، به‌نظر مي‌رسد که افراد درگير با اين موضوع در مناطق آمريکاي شمالي و اروپا به‌صورت کامل از بازي بن شده‌اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره