برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هزاران کانال چینی از یوتیوب اخراج شدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هزاران کانال چینی از یوتیوب اخراج شدند

ايسنا/ گوگل بيش از ۲۵۰۰ کانال يوتيوب مربوط به چين را در راستاي تلاش براي پاکسازي اطلاعات نادرست در اين پلتفرم اشتراک گذاري ويديو حذف کرد.

آلفابت که شرکت مادر گوگل است، اعلام کرد اين کانالها در فاصله آوريل تا ژوئن در راستاي تحقيقات ما در خصوص فعاليتهاي تاثيرگذار هماهنگ مربوط به چين حذف شدند. کانالهاي مذکور معمولا حاوي اطلاعات اسپم و غيرسياسي بودند اما شمار اندکي از آنها سياسي بودند.

گوگل در اين خبر که در بولتن سه ماهه خود از فعاليتهاي مقابله با اطلاعات نادرست منتشر کرده بود، از کانالهاي به خصوصي نام نبرد و جزييات چنداني منتشر کرد و فقط اعلام کرد اين ويديوها مشابه فعاليتهايي بودند که در توييتر و همچنين توسط شرکت تحليل شبکه اجتماعي گرافيکا شناسايي شده بودند.

از زمان انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶ آمريکا و موضوع مداخله روسيه در اين انتخابات، اطلاعاتي که توسط عوامل خارجي منتشر مي شوند مايه نگراني سياستمداران و تکنولوژيستهاي آمريکايي شده است.

دولت ترامپ هم روز چهارشنبه اعلام کرد تلاشها براي پاکسازي اپليکيشنهاي چيني غيرقابل اعتماد از شبکه هاي ديجيتالي آمريکا را افزايش مي دهد و برنامه اشتراک گذاري ويديوي تيک تاک و برنامه پيام رسان وي چت چيني را تهديدهاي جدي خواند.

مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا اعلام کرد تلاشهاي آمريکا بر مبناي برنامه اي به نام "شبکه پاک" انجام مي گيرد و به پنج بخش متمرکز مي شود و شامل اقداماتي براي جلوگيري از دسترسي اپليکيشنهاي چيني و شرکتهاي مخابراتي چيني به اطلاعات حساس شهروندان و شرکتهاي آمريکايي است.

دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا هفته جاري تهديد کرد تيک تاک را در آمريکا ممنوع مي کند. اين برنامه اشتراک گذاري ويديو در بحبوحه تشديد تنشها ميان واشنگتن و پکن، مورد انتقاد کنگره و دولت آمريکا گرفته و تهديد امنيت ملي قلمداد شده است.

بر اساس گزارش رويترز، تيک تاک اکنون تا ۱۵ سپتامبر مهلت دارد با مايکروسافت درباره فروش فعاليتهاي آمريکايي خود به توافق برسد يا با ممنوعيت در آمريکا روبرو خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره