برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اینتل هک شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اینتل هک شد

ديجياتو/ هکرها فلدري حاوي ده‌ها گيگابايت فايل محرمانه مربوط به بخش مهندسي تراشه اينتل را در اينترنت منتشر کردند.

بر اساس گزارش Tom's Hardware، هکرها لينک دانلود فلدري حاوي ۲۰ گيگابايت فايل متعلق به بخش مهندسي تراشه اينتل را منتشر کرده‌اند. اين فلدر که اوايل سال جاري ميلادي از اينتل به سرقت رفته اولين بار در تلگرام به اشتراک گذاشته شده است.

هکرها مدعي هستند که فايل‌هاي سرقتي تاکنون در هيچ سايتي منتشر نشده و محرمانه هستند. نکته بسيار عجيب اينکه فايل‌هاي زيپ داخل فلدر با پسوردهاي Intel123 يا intel123 استخراج مي‌شوند و آنطور که منبع گزارش مي‌کند شرکت اينتل احتمالاً اين پسوردها را روي فايل‌ها گذاشته است.

اينتل مي‌گويد فايل‌ها ظاهراً از بخش Resource and Design Center اين شرکت لو رفته‌اند که اطلاعات مورد نياز مشتريان، شرکت‌هاي همکار و ديگر شرکت‌هاي شخص ثالث را از طريق ثبت نام در اختيار آنها قرار مي‌دهد. به گفته اينتل فردي با دسترسي به اين بخش فايل‌ها را دانلود و منتشر کرده است.

Tom's Hardware ليست عريض و طويل فايل‌هاي درون اين فلدر را منتشر کرده که در آن انواع فايل‌هاي مختلف از فايل اينديزاين مربوط به بخش بازاريابي گرفته تا فايل‌هاي Binary درايور دوربين که اينتل براي اسپيس اکس توسعه داده به چشم مي‌خورند. به گفته اين سايت در اين فلدر احتمالاً فايل‌هايي قرار گرفته که داراي درب پشتي هستند چراکه هکرها از کاربران درخواست کرده‌اند تا آنها را پيدا کنند.

اگر اين فلدر آنطور که هکرها ادعا مي‌کنند حاوي اطلاعات محرمانه باشد و به سرعت جلوي انتشار آن گرفته نشود، اينتل به زودي به شرکت‌هايي خواهد پيوست که بيشترين خسارت را به خاطر افشاي فايل‌هاي محرمانه در سال ۲۰۲۰ ديده‌اند. بدتر اينکه هکرها تهديد کرده‌اند به زودي فايل‌هاي محرمانه‌تر را منتشر مي‌کنند.

اينتل در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که در حال بررسي موضوع است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره