برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با هک اینتل ۲۰ گیگابایت فایل محرمانه در اینترنت منتشر شد

منبع
کليک
بروزرسانی
با هک اینتل ۲۰ گیگابایت فایل محرمانه در اینترنت منتشر شد

کليک/ با هک اينتل يک پوشه شامل ده‌ها گيگابايت فايل محرمانه مربوط به بخش مهندسي تراشه اين شرکت، توسط هکرها در اينترنت منتشر شد.

هکرها با انتشار لينک دانلود پوشه‌اي حاوي ۲۰ گيگ که مربوط به بخش تراشه اينتل است ادعا کردند فايل سرقت شده تاکنون در هيچ سايتي منتشر نشده و محرمانه است. اين پوشه که در ابتداي سال جاري ميلادي از اينتل به سرقت رفته است براي اولين بار در تلگرام به اشتراک گذاشته شده است.

نکته‌اي که توجه افراد را جلب مي‌کند اين است که پس از هک اينتل با رمزهايي به نام  Intel123 و intel123 مي‌توان به فايل‌هاي زيپ داخل پوشه دسترسي پيدا کرد که به احتمال زياد شرکت اينتل اين رمزها را روي فايل‌ها گذاشته است.

شرکت اينتل گفته است اين فايل‌ها از بخش Resource and Design Center فاش شده‌اند و از طريق ثبت‌نام، اطلاعات مورد نياز مشتريان، شرکت‌هاي همکار و ساير شرکت‌هاي شخص ثالث را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد. در حقيقت فردي که به اين بخش فايل‌ها دسترسي داشته است آن‌ها را دانلود و منتشر کرده است.

سايت Tom’s Hardware فايل‌هاي درون اين پوشه را منتشر کرده است. در اين پوشه انواع فايل‌هاي مختلف از فايل اينديزاين که مربوط به بخش بازاريابي اين شرکت است تا فايل‌هاي Binary درايو دوربين که شرکت اينتل آن را براي اسپيس اکس توسعه داده است وجود دارد. اين سايت مي‌گويد ممکن است در اين پوشه فايل‌هايي قرار گرفته باشد که درب پشتي دارند. زيرا هکرها از کاربران خواسته‌اند که اين درب‌ها را پيدا کنند.

اگر اين پوشه‌ها همان‌طور که ادعا مي‌شود محرمانه باشند و شرکت اينتل به سرعت از انتشار آن جلوگيري نکند، به شرکت‌هايي که  بيشترين خسارت‌ها را به دليل افشاي فايل‌هاي محرمانه در سال‌هاي ۲۰۲۰ ديده‌اند مي‌پيوندند. هکرها اين شرکت را تهديد کردند که به زودي فايل‌هاي محرمانه او را منتشر خواهند کرد. شرکت اينتل نيز گفته است به سرعت اين موضوع را بررسي مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره