logo

نتایج فوق العاده مثبت حضور ربات‌ها در بیمارستان‌های استرالیا

منبع
انتخاب
بروزرسانی

انتخاب/ پس از شيوع کرونا بسياري از کشور‌هاي جهان سعي کردند از ربات‌ها براي مقابله با ويروس همه گير کرونا استفاده کنند، اکنون به نظر مي‌رسد حضور ربات‌ها در محيط‌هاي بيمارستاني، خالي از سود نبوده است.
 
پزشکان بزرگترين بيمارستان خصوصي نيو ساوت ولز در حال استفاده از يک ربات ۱۲۵ هزار دلاري براي مقابله با ويروس کرونا هستند و نتايج اين همکاري با ربات‌ها بسيار مثبت ارزيابي شده است.

اين ربات مجهز به اشعه ماوراء بنفش که «ثور» نام دارد مي‌تواند سراسر بيمارستان را در کوتاهترين زمان ممکن پاکسازي کند و عوامل بيماري زاي نامرئي را از بين ببرد. دکتر راد بروکس سرپرست بخش عمومي بيمارستان در اين خصوص مي‌گويد: «براي يک انسان عملا غيرممکن است که ۱۰۰ درصد فضا‌هاي بيمارستان را با اين سرعت و دقت و کيفيت پاکسازي کند، اما ربات ثور اين کار را در کوتاهترين زمان ممکن انجام مي‌دهد.»

پزشکان مي‌گويند فارغ از نظافت و مبارزه با کرونا، عملکرد اين ربات به ويژه براي جراحان زانو و لگن مفيد است، که مي‌گويند اگر ميکروب يا باکتري در حين عمل جراحي مفاصل وارد بدن شود، از بين بردن آن به صورت طبيعي يا با آنتي بيوتيک‌ها بسيار دشوار است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره