برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمریکا "شبکه اینترنت پاک" راه‌اندازی می‌کند

منبع
مهر
بروزرسانی
آمریکا "شبکه اینترنت پاک" راه‌اندازی می‌کند

مهر/ وزير امورخارجه آمريکا در بيانيه اي به ۵ بند جديد براي برنامه شبکه پاک اينترنت اشاره کرده که هدف آن جلوگيري از دسترسي رقبا به اطلاعات حساس کاربران و کسب و کارها است.
به گزارش وب سايت وزارت امور خارجي آمريکا، مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا در يک بيانيه خبري از گسترش برنامه اي به نام «شبکه پاک» خبر داده است. هدف دولت آمريکا از ارائه اين برنامه جلوگيري از جمع آوري اطلاعات شهروندان خود و همچنين اطلاعات حساس توسط کشورهاي ديگر از جمله چين است.

طبق بيانيه پمپئو، اين طرح شامل ۵ بند جديد براي محافظت از زيربناي ارتباطي و فناوري  اين کشور است. برنامه هاي مذکور با توجه به استانداردهاي امنيت ديجيتالي و همچنين طرح «مسير پاک۵G» ارائه شده اند. اين طرح در ۲۰ آوريل سال جاري براي تضمين امنيت انتقال اطلاعات در شبکه هاي ۵Gآمريکا به واحدهاي ديپلماتيک در سراسر جهان و آمريکا ارائه شده است.

۵ بند جديد برنامه شبکه پاک عبارتند از:


اپراتور مخابراتي پاک: هدف از اين بند قطع ارتباط اپراتورهاي نا امن با شبکه هاي مخابراتي آمريکا است. چنين شرکت هايي نبايد سرويس هاي بين المللي به آمريکا  فراهم کنند.

ذخيره پاک: اين بند شامل حذف اپليکيشن هاي نامعتبر از اپ استورهاي موبايل آمريکا است. اپليکيشن هاي خطرناک امنيت افراد را تهديد و علاوه بر آن به گسترش ويروس ها و اخبار جعلي کمک مي کنند. 

اپليکيشن پاک: از نصب پيش فرض يا دانلود اپليکيشن هاي معتبر در موبايل هاي نامعتبر جلوگيري شود.  

ابر رايانشي پاک: جلوگيري از ذخيره و فراوري شدن اطلاعات شخصي و  مالکيت هاي معنوي کسب و کارها از جمله تحقيقات کوويد۱۹ در سيستم هاي ابر رايانشي که رقباي آمريکا به آنها دسترسي دارند.

شبکه کابل اينترنت پاک: تضمين آنکه کابل هاي اينترنتي زير دريايي آمريکا که اين کشور را به اينترنت جهاني متصل مي کنند، توسط رقبا و عاملان خطرناک دستکاري نشوند. در همين راستا با شرکاي خارجي همکاري مي شود تا کابل هاي اينترنت زيردريايي در سراسر جهان در معرض خطر قرار نگيرند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم