گیم فا/ بخش پلی‌استیشن شرکت سونی همچنان هیچ پست یا تبلیغی را در اینستاگرام یا فیس‌بوک خود منتشر نمی‌کند و یک ماهی می‌شود که آن‌ها دو رسانه‌ی مذکور را به طور کامل تحریم کرده‌اند.

پلی‌استیش با وجود داشتن ۳۸ میلیون لایک برروی فیسبوک و ۲۶ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام، سکوت مطلق خود در این رسانه‌ها را ادامه می‌دهد. ما نه شاهد تبلیغات جدید هستیم و نه حتی رویدادهای اخیر آن‌ها در صفحه‌های مذکور اعلام می‌شوند. در ماه گذشته (مرداد / جولای) پلی‌استیشن تحریم شبکه‌های فیسبوک و اینستاگرام را آغاز کرده و از آن زمان کوچک‌ترین فعالیتی در این مکان‌ها نداشته است.

پلی‌استیشن در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۸) ادغام با فیسبوک را از کنسول‌های پلی‌استیشن حذف کرد و به دنبال آن هیچ بیانیه یا دلیلی ارائه نشد اما تحریم جدید آن‌ها علیه فیسبوک و اینستاگرام دلیلی متفاوت داشته و ارتباط چندانی با موضوع قبلی ندارد. شرکت‌های سونی، کوکاکولا، استارباکس و بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ با یکدیگر متحد شده‌اند تا زمانی که مشکل “نظرات/بیانیه‌های نفرت‌آمیز” پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام حل نشده است پست جدیدی را اعم از تبلیغ یا اعلامیه‌ی تازه منتشر نکنند. آخرین پست سونی در شبکه‌های مذکور در تاریخ ۱ جولای منتشر شد و از آن زمان دیگر شاهد فعالیت آن‌ها برروی اینستاگرام یا فیسبوک نبوده‌ایم.

البته برند پلی‌استیشن در اوایل این ماه اعلام کرد به شبکه‌ی فیسبوک باز خواهد گشت اما چنین اتفاقی هنوز رخ نداده است. به طور حتم شرکت سونی به شبکه‌هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام نیاز دارد تا کنسول جدیدشان یعنی پلی‌استیشن ۵ را بازاریابی کند.

مدتی پیش بود که تعداد لایک‌های لوگوی پلی‌استیشن ۵ در اینستاگرام رکورد شکنی کرد و به طور حتم فیسبوک و اینستاگرام نیز به پول سونی برای بازریابی نیاز دارند. بخش پلی‌استیشن شرکت سونی برروی توییتر ۱۹ میلیون دنبال‌کننده دارد و به طور حتم آن‌ها برای تبلیغات موثر‌تر به دو پلتفرم معروف دیگر نیز نیاز دارند. به همین دلیل انتظار داریم تا قبل از زمستان امسال شاهد بازگشت آن‌ها به رسانه‌های دیگر نیز باشیم.

دلیل عدم بازگشت آن‌ها مشخص نیست، اول از همه ممکن است پلی‌استیشن شاهد پیشرفت‌هایی در  جنبش StopHateForProfit# بوده باشد که به دنبال آن تصمیم گرفته است مدتی دیگر رویه‌ی کنونی را ادامه دهد و یا این که قصد دارد سود شرکت‌های رسانه‎ی اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد تا بیشتر به حرف مردم گوش فرا دهند. در یک ماه گذشته شرکت‌های بزرگی مثل سونی وکوکاکولا با حذف تبلیغات خود از این شبکه‌ها ضرر سنگینی را وارد ساخته‌اند و شرکت‌های رسانه‌ی اجتماعی نیز مطمئناََ از این وضع راضی نیستند.

برخی از طرفداران نسبت به رویداد State of Play اخیر واکنش منفی نشان دادند و نقد‌هایی مانند نسل بعدی نبودن آن و تعداد کم بازی‌های رونمایی نشده را به آن وارد کردند. احتمالاََ بسیاری از این نقد‌ها به دلیل آگاهی پایین از اهداف مراسم مذکور به وجود آمده است. تعداد زیادی از مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام فعالیت دارند و از آن‌جایی که پلی‌استیشن در رسانه‌های مذکور فعالیت ندارند احتمالاََ از مقیاس رویداد State of Play نیز بی‌اطلاع بودند. هنوز مشخص نیست که شرکت سونی دقیقاََ در چه زمانی به شبکه‌های فیسبوک و اینستاگرام باز می‌گردد اما مطمئناََ هر دو طرف ماجرا به یکدیگر نیاز دارند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم