پلی استیشن همچنان به تحریم اینستاگرام و فیسبوک ادامه میدهد
گيم فا/ بخش پلياستيشن شرکت سوني همچنان هيچ پست يا تبليغي را در اينستاگرام يا فيسبوک خود منتشر نميکند و يک ماهي ميشود که آنها دو رسانهي مذکور را به طور کامل تحريم کردهاند.
پلياستيش با وجود داشتن ۳۸ ميليون لايک برروي فيسبوک و ۲۶ ميليون دنبالکننده در اينستاگرام، سکوت مطلق خود در اين رسانهها را ادامه ميدهد. ما نه شاهد تبليغات جديد هستيم و نه حتي رويدادهاي اخير آنها در صفحههاي مذکور اعلام ميشوند. در ماه گذشته (مرداد / جولاي) پلياستيشن تحريم شبکههاي فيسبوک و اينستاگرام را آغاز کرده و از آن زمان کوچکترين فعاليتي در اين مکانها نداشته است.
پلياستيشن در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۸) ادغام با فيسبوک را از کنسولهاي پلياستيشن حذف کرد و به دنبال آن هيچ بيانيه يا دليلي ارائه نشد اما تحريم جديد آنها عليه فيسبوک و اينستاگرام دليلي متفاوت داشته و ارتباط چنداني با موضوع قبلي ندارد. شرکتهاي سوني، کوکاکولا، استارباکس و بسياري ديگر از شرکتهاي بزرگ با يکديگر متحد شدهاند تا زماني که مشکل “نظرات/بيانيههاي نفرتآميز” پلتفرمهاي فيسبوک و اينستاگرام حل نشده است پست جديدي را اعم از تبليغ يا اعلاميهي تازه منتشر نکنند. آخرين پست سوني در شبکههاي مذکور در تاريخ ۱ جولاي منتشر شد و از آن زمان ديگر شاهد فعاليت آنها برروي اينستاگرام يا فيسبوک نبودهايم.
البته برند پلياستيشن در اوايل اين ماه اعلام کرد به شبکهي فيسبوک باز خواهد گشت اما چنين اتفاقي هنوز رخ نداده است. به طور حتم شرکت سوني به شبکههايي مانند فيسبوک و اينستاگرام نياز دارد تا کنسول جديدشان يعني پلياستيشن ۵ را بازاريابي کند.
مدتي پيش بود که تعداد لايکهاي لوگوي پلياستيشن ۵ در اينستاگرام رکورد شکني کرد و به طور حتم فيسبوک و اينستاگرام نيز به پول سوني براي بازريابي نياز دارند. بخش پلياستيشن شرکت سوني برروي توييتر ۱۹ ميليون دنبالکننده دارد و به طور حتم آنها براي تبليغات موثرتر به دو پلتفرم معروف ديگر نيز نياز دارند. به همين دليل انتظار داريم تا قبل از زمستان امسال شاهد بازگشت آنها به رسانههاي ديگر نيز باشيم.
دليل عدم بازگشت آنها مشخص نيست، اول از همه ممکن است پلياستيشن شاهد پيشرفتهايي در جنبش StopHateForProfit# بوده باشد که به دنبال آن تصميم گرفته است مدتي ديگر رويهي کنوني را ادامه دهد و يا اين که قصد دارد سود شرکتهاي رسانهي اجتماعي را تحت تاثير قرار دهد تا بيشتر به حرف مردم گوش فرا دهند. در يک ماه گذشته شرکتهاي بزرگي مثل سوني وکوکاکولا با حذف تبليغات خود از اين شبکهها ضرر سنگيني را وارد ساختهاند و شرکتهاي رسانهي اجتماعي نيز مطمئناََ از اين وضع راضي نيستند.
برخي از طرفداران نسبت به رويداد State of Play اخير واکنش منفي نشان دادند و نقدهايي مانند نسل بعدي نبودن آن و تعداد کم بازيهاي رونمايي نشده را به آن وارد کردند. احتمالاََ بسياري از اين نقدها به دليل آگاهي پايين از اهداف مراسم مذکور به وجود آمده است. تعداد زيادي از مخاطبين در شبکههاي اجتماعي فيسبوک و اينستاگرام فعاليت دارند و از آنجايي که پلياستيشن در رسانههاي مذکور فعاليت ندارند احتمالاََ از مقياس رويداد State of Play نيز بياطلاع بودند. هنوز مشخص نيست که شرکت سوني دقيقاََ در چه زماني به شبکههاي فيسبوک و اينستاگرام باز ميگردد اما مطمئناََ هر دو طرف ماجرا به يکديگر نياز دارند.