logo

کوالکام سعی در برداشتن موانع برای فروش پردازنده به هواوی را دارد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
کوالکام سعی در برداشتن موانع برای فروش پردازنده به هواوی را دارد

گجت نيوز/ شرکت کوالکام سعي در قانع کردن دولت آمريکا، براي فروش پردازنده به هواوي دارد تا همچنان درآمد ساليانه و ثابت خود را از اين طريق حفظ کند.
مدتي از اعلاميه اخير دولت آمريکا، براي تحريم تجارت با شرکت‌هاي چيني مي‌گذرد؛ تحريمي که طي آن، از تاريخ ۲۵ شهريور (۱۵ سپتامبر)، هيچ شرکتي که از فناوري آمريکا، براي ساخت قطعات خود استفاده مي‌کند حق ندارد که تراشه‌هاي خود را به شرکت‌هايي نظير هواوي بفروشد. اين کار به نظر فشار سنگيني را بر گوشي‌سازان چيني وارد مي‌کند اما از طرفي، ضرر بزرگي در قبال فروش نرفتن قطعات طبق روال سابق، به آن‌ها وارد خواهد شد.

شرکت کوالکام سعي در فروش پردازنده به هواوي دارد
طبق کنفرانسي که اين شرکت اخيرا برگزار کرده، بيانيه‌اي اظهار شده که به نظر منطقي مي‌رسد؛ به گفته مديران Qualcomm، اگر فروش قطعات به شرکت بزرگ هواوي متوقف شود، آن‌ها نه تنها ضرر بزرگ مالي (سالانه بالغ بر ۸ بيليون دلار) براي فروش نرفتن قطعات خود متحمل خواهند شد، بلکه باعث مي‌شوند تا هواوي، براي تامين تراشه‌هاي پيشرفته و مورد نياز خود، به سمت ساير شرکت‌هاي غير آمريکايي برود. در حالي که اين امر، هم بر ضرر کوالکام و هم بر ضرر دولت آمريکا خواهد بود.

شرکت Qualcomm اظهار کرده که هواوي، به زودي فناوري ۵G را بسيار گسترده‌تر خواهد کرد و اين در حالي است که در صورت نداشتن همکاري، ممکن است تمامي منافع مربوط به آن، سهم شرکت‌هاي غير آمريکايي مانند MediaTek و Samsung شود.

به هر حال، معمولا هواوي براي گوشي‌هاي پرچمدار خود از چيپ‌هاي Qualcomm استفاده نکرده و آن‌ها را براي دستگاه‌هاي ميان‌رده خود لازم داشته است. همچنين اخيرا شايعه شده که هواوي و MediaTek در سال ۲۰۲۰ قراردادهاي همکاري بيشتري را امضا خواهند کرد.

به علاوه، پروژهاي جديدي براي ساخت لپ تاپ و تلويزيون‌هاي هوشمند نيز توسط هواوي اعلام شده که به زودي جزئيات بيشتري از آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره