زومجی/ طبق برخی اسناد ثبت شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد به‌طور ویژه روی استودیوهای بازی‌سازی جدید سرمایه‌گذاری و تمرکز کند.
   
براساس بیانیه مالی دوازده‌ماهه‌ی مایکروسافت که تا آخر ژوئن ۲۰۲۰ را پوشش می‌داد، اطلاعاتی از رویکرد آینده‌ی بخش گیمینگ این شرکت به‌دست رسیده که نشان می‌دهد مایکروسافت هنوز قرار است به سرمایه‌گذاری روی استودیوهای جدیدی که به بخش ایکس‌باکس اضافه می‌شوند، ادامه دهد.

فایل‌های مذکور را کاربری در توییتر با نام Klobrille به اشتراک گذاشته است. در این بیانیه جملاتی از قبیل زیر به چشم می‌خورند: «ما به سرمایه‌گذاری روی استودیوهای بازی‌سازی و محتوای جدید ادامه خواهیم داد تا نقشه راه آی‌پی‌های خود و نیروی سازندگانِ محتوای جدیدمان را گسترش دهیم.» 

در بخشی دیگر از این اسناد آمده است که: «این تجربه‌های گیمینگِ منحصربه‌فرد بنیادِ سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) هستند. سرویسی اشتراکی و جامعه‌ای گیمینگ با امکان دسترسی به بیش از صد بازی فرست پارتی یا ترد پارتی برای پی‌سی و کنسول.»

رئیس بخش ایکس ‌باکس، فیل اسپنسر طی ماه گذشته اعلام کرد که به‌دنبال یک دوره گسترش سریع استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس (Xbox Game Studios)، درهای مایکروسافت برای جذب توسعه‌دهندگان بیشتر باز هستند. در دو سال گذشته با نزدیک شدن به عرضه کنسول ایکس ‌باکس سری ایکس در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان یا آذر امسال)، شرکت مایکروسافت به سرعت دست به گسترش استودیوهای فرست پارتی خود زده است.

هرچند که این خرج‌های هنگفتِ مایکروسافت به‌نظر از جاه‌طلبی‌های آن برای سرویس ایکس‌باکس گیم پس نیز نشات گرفته‌اند، سرویسی اشتراکی که هم برای تمام کنسول‌های ایکس‌باکس قابل استفاده است و هم برای پی‌سی. همچنین در ۳۱ مارس، تعداد مشترکین ایکس‌باکس گیم پس به ۱۰ میلیون نفر رسید.

ایکس‌باکس که استودیوهای The Initiative و Age of Empires را به راه انداخته است، پیش از این استودیوهای نینجا تئوری (Ninja Theory) سازنده بازی Hellblade، پلی‌گراند گیمز (Playground Games) سازنده بازی Forza Horizon، آبسیدین (Obsidian Entertainment) سازنده بازی Fallout: New Vegas، این‌اکسایل (inXile Entertainment) سازنده بازی Westeland 3 و دابل فاین (Double Fine) سازنده بازی Psychonauts را خریداری کرده است.

فیل اسپنسر مدتی پیش اظهار کرد: «ما در مدت زمانی کم، تعداد اندکی استودیو خریدیم و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم آن‌ها در مسیر درستی قرار دارند. همان‌طور که خودم و مت با یکدیگر صحبت می‌کنیم، می‌خواهیم مطمئن شویم با استودیوهای جدید طوری رفتار می‌کنیم که گویا کاملا بخشی از تشکیلات [مایکروسافت] هستند و به‌صورت کامل تحت پشتیبانی هستند.»

فیل اسپنسر در ادامه چنین گفته است: «سوددهی ایکس‌باکس گیم پس و تعداد مشترکان آن رو به رشد هستند. ما در حال عرضه کنسول جدید هستیم. سال گذشته پردرآمدترین سال ما از طرف استودیوهای ایکس‌باکس روی پلتفرم پی‌سی بود. بخش قابل‌توجه‌ای از کسب‌و‌کار ما عملکردی بسیار خوب دارند، در نتیجه ما همیشه در بازار برای موقعیت‌های جدید با استودیوها حضور داریم.»

اسپنسر همچنین گفت: «اولویت اول آن است که استودیوها امکانات مورد نیاز برای ساخت بهترین نسخه از بازی‌های خود را در اختیار داشته باشند. این یعنی گسترش بازه‌های زمانی و اهدای بودجه بیشتر به استودیوها.»

اسپنسر در بخشی دیگر از اظهارات خود درباره همکاری مایکروسافت با بخش ایکس‌باکس گفت: «ما از حمایتِ قوی ساتیا نادلا، مدیرعامل اجرایی مایکروسافت و امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت برخوردار هستیم. همچنین ما هیچ نشانه‌ای دال بر کم کردن سرعت کارهای خود دریافت نکرده‌ایم، صرفا باید با سرعتی پیش برویم که به‌عنوان تیم مدیریت، از پس کنترل آن بربیاییم. ما همیشه برای صحبت با دیگران حاضر و آماده‌ایم، فقط باید به موقعیت مناسب برخورد کنیم.»

فیل اسپنسر همچنین در موقعیت‌های مختلف در سال ۲۰۱۹ از تمایل ایکس‌باکس برای خرید یک استودیوی آسیایی خبر داده است، «خصوصا یک استودیوی ژاپنی». در ماه گذشته نیز اعلام شد که مایکروسافت قصد خرید بخش بازی‌سازی شرکت برادران وارنر را دارد، بخشی که بازی‌های Mortal Kombat و Batman: Arkham Knight را داشته است. هرچند که به‌نظر می‌رسد وارنرمدیا درنهایت از فروش بخش بازی برادران وارنر منصرف شده است.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم