برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اجباری شدن احراز هویت برای اکانت‌های مشکوک در اینستاگرام

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ اينستاگرام گام هاي تازه اي را در جهت شناسايي بات ها و اکانت هايي برداشته که تلاش دارند پلتفرم آن را دستکاري کنند. اين شرکت اعلام کرده در صورت مشاهده رفتارهاي مشکوک از برخي کاربرانش درخواست مي کند که هويت خود را تاييد نمايند.

اينستاگرام تاکيد کرده که سياست جديد تاثيري بر اغلب کاربران آن ندارد و در عوض اکانت هايي را هدف قرار داده که مشکوک به نظر مي رسند. در بيانيه خبري اين شرکت آمده است:

اين موارد شامل اکانت هايي مي شوند که به صورت بالقوه در رفتارهاي غير معتبر هماهنگ مشارکت ميکنند يا وقتي ديده شود که اغلب دنبال کنندگان يک حساب کاربري در کشور ديگري هستند يا نشانه هايي دال بر رفتارهاي خودکار ديده شود که نشان دهد آن اکانت ساختگي است.
براساس قوانين جديد اين حساب هاي کاربري بايد با ارائه کارت شناسايي ملي خود هويت شان را تاييد نمايند و در صورتي که اين کار را انجام ندهند احتمالا پست هايشان در فيد يا خوراک خبري اينستاگرام در جايگاه هاي پايين تري نمايش داده مي شود يا حتي آن اکانت ها کلا مسدود خواهند شد.


اين تغيير در حالي رخ مي دهد که فيسبوک و اينستاگرام تلاش هاي خود براي مقابله با انتشار اطلاعات غلط را پيش از انتخابات ۲۰۲۰ آمريکا افزايش داده اند. فيسبوک پيشتر سياستي مشابه به اين را اتخاذ کرده که براساس آن از مالکان صفحات محبوب خواسته مي شود هويت خود را احراز کنند.

و اينستاگرام هم که به باور مقامات آمريکايي تلاش چنداني براي جلوگيري از سوء استفاده مجرمان سايبري از پلتفرم خود و دستکاري انتخابات انجام نداده حالا بيشتر از هر زمان ديگري زير ذره بين قرار دارد.

در گزارشي که توسط کميته اطلاعاتي سناي آمريکا در رابطه با مداخله روسيه در انتخابات ۲۰۱۶ اين کشور منتشر شد مشخص گرديد که اينستاگرام موثرترين ابزار مورد استفاده روس ها براي انجام عمليات هاي اطلاعاتي است. حالا اينستاگرم تلاش دارد که با شناسايي بات ها و ديگر رفتارهاي غير معتبر از بروز اتفاقات مشابه در انتخابات ۲۰۲۰ جلوگيري نمايد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره