برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اطلاعات جدیدی در رابطه با طراحی ظاهری آیپد ۲۰۲۰ منتشر شد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ طراحي‌هاي شماتيک منتشر شده از آيپد جديد نشان مي‌دهند که، شاهد استفاده از المان‌هاي طراحي آيپد پرو در اين مدل هستيم.

در ماه ژوئن (خرداد ماه) يکي از تحليل‌گران باسابقه اپل، Ming-Chi Kuo، در رابطه با آيپد‌هاي جديد اپل اعلام کرد، در نيمه دوم سال ۲۰۲۰ اپل قصد دارد تا از آيپد‌هاي جديد خود همراه با طراحي جديدي رونمايي کند. اين تحليل‌گر در ادامه گفت، به دليل استفاده از طراحي جديد، اپل مي‌تواند که به جاي استفاده از نمايشگر ۱۰٫۲ اينچي از نمايشگر ۱۰٫۸ اينچي در اين آيپد استفاده کند.

با توجه به گفته‌هاي اين تحليل‌گر پيش بيني مي‌شود که اين آيپد هم شبيه به آيپدهاي پرو اين شرکت باشد. اپل در آيپد پروهاي خودش از زبان طراحي خاصي استفاده مي‌کند که در آن نمايشگر داراي حاشيه‌هاي بسيار اندکي است و بخش بيشتري از قسمت جلويي دستگاه را به خود اختصاص داده است.

با توجه به منتشر شدن اطلاعات جديد و از منابع قابل اعتماد در رابطه با اين آپپد‌، به نظر مي‌رسد که پيش‌بيني‌هاي اين تحليل‌گر درست باشند. با توجه به اين اطلاعات جديد، که طراحي شماتيک اين آيپد را نشان مي‌دهند، مي‌توانيم بگوييم که اپل از زبان طراحي آيپدهاي پرو خود در اين آيپد استفاده کرده است.

با وجود استفاده از زبان طراحي آيپد پرو، اما اپل همچنان تصميم گرفته است که به جاي استفاده از دوربين دوگانه و استفاده از سنسور LIDAR که در آيپد پرو‌ي اين شرکت شاهد استفاده از آن هستيم، از تنها يک دوربين در قسمت پشتي اين آيپد جديد استفاده کند. البته استفاده از يک دوربين در اين آيپد هم انتخاب معقولي است، زيرا بسياري از افراد از تبلت‌هاي خود براي عکاسي استفاده نمي‌کنند.

در اين تصاوير منتشر شده از طراحي شماتيک آيپد، شاهد استفاده از نمايشگر با حاشيه‌هاي بسيار اندک هستيم، که باعث مي‌شود اپل بدون تغييري در اندازه‌‌‌ي اين دستگاه، از نمايشگري با اندازه‌‌ي بزرگتر در آن استفاده کند.

به دليل استفاده از اين نمايشگر جديد، سنسور معروف تشخيص اثر انگشت اپل به نام Touch ID جاي خود را به سيستم جديد تشخيص چهره‌ي اين شرکت يعني Face ID داده است. همچنين در اين طراحي‌هاي شماتيک، شاهد استفاده‌‌ي اپل از دوربين و سنسورها متعدد در بالاي نمايشگر براي قابليت Face ID هستيم.

عکس‌ منتشر شده، علاوه‌بر نشان دادن طراحي جديد، اطلاعات جالب‌تري را هم در رابطه با اين آيپد به ما نشان مي‌دهند. همان‌گونه که در پشت دستگاه مشخص است شاهد استفاده اپل از رابط هوشمند خود جهت اتصال کيبورد به اين آيپد هستيم.

علاوه بر اين برخي از افشاگران اطلاعات پيش‌بيني مي‌کنند که اپل همانند مدل پروي آيپد، از پورت USB-C به جاي پورت لايتنينگ خودش، در اين دستگاه استفاده کند. اين طرح‌هاي شماتيک همچنين نشان مي‌دهند که در قسمت پاييني دستگاه شاهد استفاده از دو بلندگو هستيم. البته احتمال دارد که اين دو بلندگو فقط براي رعايت کردن تقارن در اين بخش باشند و اپل در اين دستگاه تغييراتي را جهت بهبود بلندگو‌هاي آن، همانند مدل پرو، ايجاد نکند.

با وجود اينکه گزارش‌هاي منتشر شده اطلاعاتي در رابطه با مشخصات سخت افزاري آيپد منتشر نکرده‌اند، اما با توجه به رويه‌ي اپل در رونمايي از آيپدهايش، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم که اپل در اين آيپد هم از پردازنده‌‌ي جديدتر همراه با قدرت بيشتري استفاده کند. اگرچه که در آيپد  معرفي شده در سال ۲۰۱۹، اپل از چيپست A10 استفاده کرده بود که مربوط به آيفون ۷ است که در سال ۲۰۱۶ معرفي شده‌اند.

مي‌توانيم در خوش‌بينانه‌ترين حالت، اميد داشته باشيم که اپل در اين آيپد جديد هم از چيپست استفاده شده در آيفون‌هاي ۱۲ يعني، A14 استفاده کند. حداقل انتظار داريم که اپل از چيپست A12 Bionic که در آيپد ميني خودش از آن استفاده کرده‌ است در اين آيپد جديد هم استفاده کند.

در سال گذشته، شاهد رونمايي از آيپد جديد در اوايل سال ۲۰۱۹ بوديم. با توجه به مدت باقي مانده تا پايان سال ۲۰۲۰، انتظار داريم که در پاييز امسال اپل از اين آيپد جديد همراه با مراسمي که براي رونمايي از نسل جديد تلفن‌هاي همراه اين شرکت يعني آيفون ۱۲ برگزار مي‌شود، رونمايي کند.

اگرچه که در ابتدا برخي از اطلاعات منتشر شده، خبر از تأخير در برگزاري اين مراسم به دليل همه‌گيري بيماري کوويد ۱۹ مي‌دادند، اما آخرين اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهند که اين مراسم همانگونه که از قبل برنامه‌ريزي شده است، برگزار خواهد شد. اما ممکن است که عرضه‌ي محصولات معرفي شده در اين رويداد با تأخير صورت بگيرد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره