برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گوشی ۵G جدید شیائومی به‌زودی راهی بازار می‌شود

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

ديجي کالا/ اينطور که به نظر مي‌رسد شيائومي قصد دارد اواخر ماه سپتامبر (اواخر شهريور-اوايل مهر)، از گوشي ۵G و ارزان قيمت جديدي رونمايي کند. اين گوشي اما قرار است بار ديگر از خانواده‌ي معروف و موفق مي ۱۰ باشد که گفته مي‌شود به پردازنده‌ي جديد سري اسنپدراگون ۷۰۰ مجهز خواهد شد.

سري مي ۱۰ در ابتدا پرچم‌دار‌هاي مي ۱۰ و مي ۱۰ پرو را شامل مي‌شد. اما بعد از اينکه استقبال بي‌نظيري از آن‌ها شد، غول چيني تصميم گرفت محصولات ديگري را هم رونمايي کند. ديگر اعضاي گوشي‌هاي اين خانواده را مي ۱۰ لايت، مي ۱۰ نسخه‌ي جوانان و مي ۱۰ اولترا تشکيل مي‌دهند. اما اينطور که به نظر مي‌رسد قرار است شاهد رونمايي از محصول ديگري هم باشيم.

اينکه شيائومي قصد دارد اين گوشي را چه بنامد اصلا مشخص نيست چون در حال حاضر خانواده‌ي مي ۱۰ اکثر اسم‌ها را شامل مي‌شود. با اين حال مطمئنيم اين گوشي معرفي خواهد شد بنابراين به بررسي مشخصات فني آن مي‌پردازيم تا اينکه در روزهاي آينده و با انتشار خبرهاي بيشتر پيرامون اين محصول، از نام آن نيز مطلع شويم.

عبارت «پردازنده‌ي جديد از سري اسنپدراگون ۷۰۰» ذهنمان را به سوي اسنپدراگون ۷۳۲G متمايل مي‌کند. پردازنده‌اي که اخيرا منتشر شده و در واقع بايد آن را نسخه‌ي اورکلاک شده‌ي اسنپدراگون ۷۳۰G بدانيم. اما اين پردازنده از اينترنت ۵G پشتيباني نمي‌کند در حالي که در تيزر تبليغاتي شيائومي، به وضوح پشتيباني محصول جديد از اين شبکه‌ي پرسرعت ذکر شده بود.

بنابراين بايد سراغ گزينه‌هاي ديگر يعني اسنپدراگون ۷۶۵ يا ۷۶۸ برويم که تنها پردازنده‌هاي سري ۷۰۰ کوالکام با مودم ۵G هستند. البته اين شرکت به‌زودي پردازنده‌هاي ديگري را هم از اين سري با مودم ۵G معرفي مي‌کند اما بعيد به نظر مي‌رسد تا پايان اين ماه چنين اتفاقي رخ دهد. بنابراين به احتمال فراوان بايد يکي از اين دو پردازنده در آن استفاده شود. در نتيجه اين گوشي هيچ شباهتي با پوکو X3 نخواهد داشت که قرار است اولين گوشي مجهز به اسنپدراگون ۷۳۲G باشد.

شيائومي در حال حاضر مي ۱۰ لايت ۵G را به عنوان گوشي مجهز به اينترنت ۵G و مقرون به صرفه‌ي خود با قيمت حدودا ۳۰۰-۳۵۰ يورو در اختيار دارد. بنابراين محصول جديد مي‌تواند مي ۱۰ لايت زوم ناميده شود. تمام قابليت‌هاي اين دو گوشي با هم برابر خواهد بود با اين تفاوت که مي ۱۰ لايت زوم همانطور که از اسمش پيداست، يک دوربين پريسکوپي براي بزرگ‌نمايي در اختيار خواهد داشت. البته اينکه شيائومي واقعا قصد دارد گوشي را چطور نام‌گذاري کند مشخص نشده و اين صرفا يک پيش‌بيني بوده و بايد آن را در حد يک شايعه در نظر بگيريم.

اما از آن جايي که اين گوشي قرار است يکي از ارزان‌ترين گوشي‌هاي ۵G بازار باشد و کمتر از ۳۰۰ يورو قيمت‌گذاري شود، به نظر مي‌رسد تجهيز آن به قابليت‌هاي اين چنيني کمي فراتر از انتظار است. در واقع عجيب است محصولي را با اين همه قابليت جذاب ولي با قيمتي کمتر از ۳۰۰ يورو در اختيار داشته باشيم. با اين حال پيش‌تر هم ديده بوديم که شيائومي با عرضه‌ي گوشي‌هاي قدرتمند و ارزان قيمت کاربران را حسابي خوشحال کند و اميدواريم اينبار نيز چنين اتفاقي رخ دهد.

از آن جايي که تيزر اين محصول در حساب جهاني شيائومي در توييتر به اشتراک گذاشته شده، بنابراين بايد انتظار داشته باشيم اين گوشي در اروپا و ديگر بازارهاي جهان (به جز هندوستان) عرضه شود. خبري که مي‌تواند براي بسياري از کاربران خوشحال کننده باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره