برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هک مدارس با برنامه‌ای ساده توسط نوجوان 16 ساله!

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
هک مدارس با برنامه‌ای ساده توسط نوجوان 16 ساله!

ديجياتو/ يک نوجوان آمريکايي با پياده‌سازي حملات DDoS سيستم‌هاي يکي از بزرگترين حوزه‌هاي آموزشي فلوريدا را در نخستين روزهاي برگزاري کلاس‌هاي مجازي از کار انداخت.

اين نوجوان ۱۶ ساله براي پياده‌سازي حملات از برنامه‌اي نه چندان پيچيده استفاده کرده اما با همين روش توانسته از سد معيارهاي امنيتي عبور کرده و در سيستم‌‌هاي حوزه آموزشي «ميامي-ديد» اختلال ايجاد کند. اين منطقه با حضور ۳۴۵ هزار دانش آموزي که در مدارس عمومي تحصيل مي‌کنند، چهارمين حوزه آموزشي آمريکا بزرگ محسوب مي‌شود

پليس اين منطقه از اعتراف اين دانش آموزش به سازماندهي ۸ حمله محروم سازي از سرويس خبر داده اما همچنان به دنبال همدستان احتمالي است. هکر مذکور به سوءاستفاده از کامپيوتر براي فريبکاري، بزهکاري و ايجاد اختلال در موسسات آموزشي متهم شده است.

جالب اينجاست وي اين حمله سايبري را با برنامه متن باز و قديمي LOIC صورت داده که براي اکثر فايرول‌ها شناخته شده است. اين برنامه توسط هکرهاي وابسته به 4Chan طراحي شده و براي استفاده از آن نياز چنداني به دانش برنامه نويسي نيست. تنها کاري که LOIC مي‌کند ارسال هزاران درخواست ساختگي از سوي کاربران ناشناس به سمت سرور است تا از اين طريق آنرا از دسترس خارج کند.

در برررسي‌هايي که مقامات محلي با کمک FBI و سرويس مخفي ترتيب داده‌اند، مشخص شده که در اين حمله آدرس‌هاي IP ‌از روسيه، چين، اکراين، عراق و چند کشور ديگر نقش داشته‌اند. با اين وجود هکر موفق به رخنه اطلاعاتي نشده و داده‌هاي دانش آموزان ايمن مانده است.

گروه هکري «انانيموس» سال‌ها قبل از اين برنامه براي هدف گرفتن سايت‌هاي معتبر استفاده کرده بودند اما از آن زمان معيارهاي امنيتي به شدت تقويت شده و همين عامل باعث انتقاد از کمپاني «K12» به عنوان توسعه دهنده پلتفرم آموزشي آنلاين  «My School Online» شده که در برابر اين حمله مذکور ناکارآمد از آب درآمده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره