برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منتظر گوشی شفاف سامسونگ باشید

منبع
زوميت
بروزرسانی

زوميت/ پتنت منتسب به سامسونگ، گوشي هوشمند شفافي را به‌تصوير مي‌کشد. اين گوشي هوشمند، بسيار باريک است و از صفحه‌نمايشي با حاشيه‌ي اندک بهره مي‌برد.
   
پتنتي جديد با نام «دستگاه مجهز به نمايشگر شفاف و روش توليد اين محصول» ظاهرا مدتي پيش توسط سامسونگ ثبت شده و جزئيات آن به‌تازگي دردسترس رسانه‌ها قرار گرفته است. اين پتنت نشان مي‌دهد که سامسونگ احتمالا روند کار روي گوشي هوشمند شفاف را آغاز کرده است.

پتنت ثبت‌شده، روي توليد صفحه‌نمايشي شفاف متمرکز است که نه‌تنها روشنايي زيادي دارد بلکه به‌حدي شفاف است که مي‌توان پشت آن را مشاهده کرد؛ طرح‌هايي که به‌همراه پتنت منتشر شده‌اند و در زير اين پاراگراف قابل‌مشاهده هستند، دستگاهي را به‌نمايش مي‌گذارند که ضخامت کمي دارد و در اطراف صفحه‌نمايش آن تقريبا هيچ حاشيه‌اي به‌چشم نمي‌خورد. به‌نظر مي‌رسد اين دستگاه تقريبا قطعه‌ي مات ندارد و همه‌چيز آن شفاف است. 

رسانه‌ي لتس‌گو‌ديجيتال (LetsGoDigital) به‌تازگي با طراحي به‌نام جوزپه اسپينلي (ملقب‌به Snoreyn) همکاري کرده است تا دستگاه موردبحث سامسونگ را در قالب رندرهايي غيررسمي به‌تصوير بکشد. اين رندرها که اخيرا منتشر شده‌اند در ادامه قابل‌مشاهده هستند:

چند سؤال مهم درباره‌ي زبان طراحي گوشي شفاف سامسونگ مطرح مي‌شود. سؤال اول اين است که ديگر قطعات به‌کاررفته در گوشي کجا هستند، آيا آن‌ها نيز شفاف شده‌اند؟ سؤال دوم که شايد اهميت بيشتري داشته باشد، اين است که اين نوع طراحي چه مزيتي مي‌تواند به‌همراه بياورد؟ شرکتي که گوشي شفاف توليد مي‌کند، دقيقا به‌دنبال چيست؟ آيا سامسونگ مي‌خواهد صرفا نشان دهد که تا چه حد به فناوري‌هاي روز دست پيدا کرده؟ در اين صورت، گوشي شفاف کاربرد خاصي براي مردم خواهد داشت؟

اينکه قطعات گوشي دقيقا کجا هستند،‌ سؤالي است که مي‌توان به دو شيوه‌ي جالب آن را به پاسخ رساند. يکي از ايده‌هاي مطرح‌شده اين است که قطعات داخل گوشي شفاف سامسونگ به‌شدت کوچک‌سازي شده‌اند تا حدي که ممکن است بتوان آن‌ها را در مناطقي از کناره‌هاي گوشي که نمايشگر را شامل نمي‌شود، جاي داد. ايده‌ي دوم اين است که احتمالا سامسونگ تا زمان نهايي‌کردن ساخت گوشي بتواند ديگر قطعات به‌کاررفته در آن را نيز شفاف کند که البته همچون ايده‌ي اول دور از انتظار به‌نظر مي‌رسد. البته در نظر داشته باشيد که امروزه برخي قطعات به‌حالت شفاف درآمده‌اند؛ براي مثال دانشمندان مدتي پيش موفق‌به توليد باتري شفاف شدند. 

سؤال ديگري که مطرح کرديم اين بود که سامسونگ با توليد گوشي شفاف دقيقا چه هدفي را دنبال مي‌کند؟ بازار گوشي‌هاي هوشمند امروزه به بلوغ زيادي رسيده است، به‌همين دليل شرکت‌هاي توليدکننده‌ي گوشي به‌شدت درحال سرمايه‌گذاري روي تحقيق‌و‌توسعه هستند تا بتوانند به نوآوري‌هايي جديد دست پيدا کنند و تجربه‌ي متفاوتي از گوشي‌هاي هوشمند را به کاربران ارائه دهند. در همين راستا گوشي‌هاي هوشمند تاشدني روي کار آمده‌اند که فرم فاکتور جديدي دارند. شرکت‌ها تلاش مي‌کنند با خلق نوآوري، خودشان را از رقبايشان تمييز دهند و گوشي شفاف ممکن است بخشي از استراتژي سامسونگ در همين راستا باشد. 

در نظر داشته باشيد که ثبت‌شدن پتنت نمي‌تواند تبديل شدن آن به محصولي واقعي را تضمين کند. بنابراين تا زماني‌که اعلام رسمي سامسونگ، نمي‌توانيم با اطمينان از ساخت گوشي شفاف توسط اين شرکت کره‌اي سخن‌ به‌ميان بياوريم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره