برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کانن دوربینی تک‌ چشمی را معرفی کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
کانن دوربینی تک‌ چشمی را معرفی کرد

زوميت/ کانن دوربين تک‌چشمي PowerShot Zoom را معرفي کرد.

پاورشات زوم دوربين جديد کانن است که مانند دوربين‌هاي تک‌چشمي به‌نظر مي‌رسد و طراحي ويژه‌اي دارد. اين دوربين به حسگر ۱۲٫۱ مگاپيکسلي 1/3 اينچ CMOS مجهز است.
   
کارشناسان معتقدند گوشي‌هاي هوشمند به‌شدت بر بازار دوربين‌هاي کامپکت تأثير گذاشته‌اند و اين بازار تب‌و‌تاب هميشه را ندارد. شرکت‌هاي مختلف حاضر در بازار دوربين‌ها براي افزايش درآمدهايشان بايد به‌دنبال راه‌هاي خلاقانه‌اي باشند و به‌نظر مي‌رسد کانن توانسته به راهکار جالبي دست پيدا کند. جديدترين دوربين کانن که با نام پاورشات زوم (Canon PowerShot Zoom) شناخته مي‌شود، دوربيني جيبي با طراحي غيرمعمول است که همچون دوربين‌هاي تک‌چشمي سنتي به‌نظر مي‌رسد.

پاورشات زوم که نخستين‌بار در قالب طرحي مفهومي در سال ۲۰۱۹ به‌نمايش گذاشته شد، اکنون به ‌مرحله‌ي نهايي رسيده و مي‌تواند مخصوص کساني باشد که دوست دارند با حضور در رويدادهاي بزرگ، اتفاق‌هاي مختلف را از نماي نزديک ببينند. براي مثال، افرادي را تصور کنيد که به باشگاه فوتبال مي‌روند و دوست دارند اتفاق‌هاي رخ‌داده در زمين را از نزديک مشاهده کنند. نکته‌ي جالب‌تر اين است که امکان ثبت‌کردن تصوير هم از نماي نزديک رويدادها وجود دارد.

پاورشات زوم به‌گونه‌اي طراحي شده است که مي‌توان تنها با يک دست از آن استفاده کرد و فقط ۱۴۵ گرم وزن دارد. در داخل دوربين پاورشات زوم، حسگر 1/3 اينچ ۱۲ مگاپيکسلي CMOS به‌همراه پردازنده‌ي تصوير DIGIC 8 به‌کار رفته است. دوربين پاورشات زوم مي‌تواند ويدئوهاي 1080p فول HD را ضبط کند. در بخش جلويي دوربين، لنز اپتيکال قدرتمندي با فاصله‌ي کانوني ۴۰۰-۱۰۰ ميلي‌متر قرار گرفته است. اگر به دوربيني نياز داريد که اجسام دورتر را نزديک کند، مي‌توانيد سراغ بزرگ‌نمايي ديجيتالي پاورشات زوم برويد که دوبرابر بيشتر است و فاصله‌ي کانوني را به ۸۰۰ ميلي‌متري برسانيد.

پس از ثبت تصوير، مي‌توانيد آن‌ها را به گوشي هوشمند بفرستيد و نگاهشان کنيد. تصاوير پاورشات زوم را ازطريق اپليکيشني اختصاصي مي‌توان به گوشي منتقل کرد. رابط کاربري فيزيکي دوربين بسيار ساده و سرراست است. دکمه‌هاي Zoom و Power و Menu در نزديکي بخش جلويي دوربين جاي گرفته و دکمه‌هاي شاتر عکس و ويدئو به نزديکي بخش پشتي منتقل شده‌اند.

در سال‌هاي اخير، توانايي گوشي‌هاي هوشمند براي بزرگ‌نمايي سوژه‌ها تا حد زيادي متحول شده و بهبود پيدا کرده است. امروزه، گوشي‌هاي هوشمندي همچون گلکسي اس ۲۰ اولترا سامسونگ  در بازار موجود هستند که بزرگ‌نمايي اپتيکال (بدون افت کيفيت) پنج‌برابري و بزرگ‌نمايي هيبريدي تحسين‌برانگيز دَه‌برابري ارائه مي‌دهند. از اين سطح به‌بعد، گوشي‌هاي هوشمند براي بزرگ‌نمايي، تصوير را تا حد بسيار زيادي کراپ مي‌کنند و کيفيت نهايي کاهش مي‌يابد. استفاده از تجهيزاتي که بزرگ‌نمايي‌هاي بدون افت کيفيت بسيار زيادي را به‌همراه بياورد، در گوشي‌هاي هوشمند ممکن نيست. پاورشات زوم ازلحاظ بزرگ‌نمايي بسيار بهتر از گوشي‌هاي هوشمند است.

ديگر قابليت‌ها و مشخصات دوربين پاورشات زوم کانن حداکثر ايزو ۳،۲۰۰، سيستم لرزش‌گير تصوير داخلي، فناوري فوکوس خودکار Face AF، درگاه کارت حافظه‌ي microSDXC و درگاه USB-C را شامل مي‌شوند. با مراجعه به اين لينک در يوتيوب، مي‌توانيد عملکرد دوربين پاورشات زوم را مشاهده کنيد.

کانن دوربين پاورشات زوم را ازطريق پويش سرمايه‌گذاري جمعي در Makuake، موقتا به‌صورت انحصاري براي بازار ژاپن معرفي کرده است. اين پويش به‌اتمام رسيد و در کمتر از ۲۴ ساعت بيش از ۲۸۰،۰۰۰ دلار سرمايه براي کانن جذب کرد. تمامي حمايت‌کنندگان از اين پروژه توانستند يکي از نخستين مدل‌هاي پاورشات زوم را با قيمتي در‌حدود ۳۰۰ دلار تهيه کنند.

در‌حال‌حاضر، دقيقا نمي‌دانيم که پاورشات زوم کِي روانه‌ي بازار‌هاي بين‌المللي مي‌شود و حتي از وقوع اين اتفاق نيز مطمئن نيستيم. با در‌نظر‌گرفتن موفقيت پروژه‌ي کانن، اين احتمال بسيار زياد است ‌که پاورشات زوم در بازارهاي بين‌المللي مهمي نظير آمريکا هم عرضه شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره