برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

گوشی ایرانی نیامده حاشیه ساز شد!

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
گوشی ایرانی نیامده حاشیه ساز شد!

سخت افزار/ گوشي ساخت داخل هنوز نيامده حاشيه ساز شده است. ماجرا از آنجايي آغاز شده که يکي از کاربران توئيتر اقدام به افشاي مشخصات يک گوشي هوشمند کرد که به زودي عرضه خواهد شد. اما اصل ماجرا از چه قرار است؟

اين کاربر روز گذشته در حساب توئيتر خود گفت:
“تا به حال همش خبر درز اطلاعات و عکس گوشي‌هاي اونور آبي رو مينوشتيم؛ حالا ميخوام عکس و مشخصات يکي از دو مدل موبايلي که به زودي عرضه ميشه رو براي اولين بار منتشر کنم.”
با استناد به اطلاعات او، اين گوشي داراي پردازنده 8 هسته‌اي مدياتک، 4 گيگابايت رم، نمايشگر 6.3 اينچي FHD+ف باتري 6350 ميلي آمپرساعتي، اندرويد 9، دوربين دوگانه 16 مگاپيکسلي و NFC است.

او در رابطه با گوشي دوم شرکت ايراني اعلام کرد که اين دستگاه مجهز به يک نمايشگر 6.1 اينچي، دوربين سه گانه با سنسورهاي 8، 2 و 2 مگاپيکسلي، دوربين سلفي 5 مگاپيکسلي، 3 گيگابايت رم، 32 گيگابايت حافظه داخلي، پردازنده 4 هسته‌اي 1.3 گيگاهرتزي مدياتک، باتري 3500 ميلي آمپرساعتي، شارژر معکوس و اندرويد 10 است.

گوشي ساخت ايران يا چين؟
کاربران ايراني توئيتر تنها به چند ساعت زمان نياز داشتند تا کشف کنند که گوشي جديد ايراني که قرار است راهي بازار شود، متعلق به چه برندي است. کاربري با انتشار عکسي از صفحه شرکت Ulefone، اعلام کرد که گوشي بومي، در واقع همان Power 6 است که توسط اين شرکت چيني توليد شده. 

نکته عجيب ماجرا در انتشار عکس “نسخه ايراني” اين بود که برچسبي بر روي برند گوشي قرار گرفته بود. از ديد کاربران مراحل توليد گوشي ساخت ايراني هنوز به حذف برند قبلي و جايگزيني برند جديد بر روي آن نرسيده بود.


آنچه که در اين ماجرا محرز است، اينست که در رونمايي از گوشي ايراني شتاب زده عمل شده و به نظر مي‌رسد اين گوشي هنوز به صورت کامل بومي سازي نشده است. انتشار تصاويري نصفه و نيمه و يا صرفا تغيير نام داده شده برند، روش صحيحي براي رونمايي از يک گوشي ايراني به نظر نمي‌رسد.

از شواهد اينگونه برمي‌آيد که گوشي ايراني تنها يک نسخه ري‌برند شده از يک برند گمنام چيني است. اما سوال اينجاست که آيا ما واقعا به ساخت (عرضه) چنين محصولي نياز داريم؟ عدم وجود شفافيت در اين فرايند، طبيعتاً بازخورد خوبي از سمت کاربران ايراني به همراه نخواهد داشت. از طرف ديگر، بحث هزينه‌اي که براي انجام کل اين عمليات مي‌شود نيز مطرح است.

نظر شما به عنوان يک شهروند ايراني چيست؟ آيا عرضه گوشي ايراني بدين صورت کار درستي به نظر مي‌آيد؟ در صورت ورود اين گوشي به بازار آيا آن را خريداري خواهيد کرد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره