تحویل غذای رباتیک در کره جنوبی

انتخاب/ سئول، پايتخت کره جنوبي کره جنوبي ميزبان رستورانهايي است که از سيستمهاي تمام رباتيک براي تحويل غذا استفاده ميکنند. براي مثال يک رستوران فروش برگر در سئول تمامي مراحل تحويل غذا را با کمک رباتها انجام ميدهد و در اين رستوران خبري از کارگران انساني نيست.
در اين رستوران از مرحله سفارش غذا تا تحويل، نيازي به تعامل چهره به چهره وجود ندارد. تنها کاري که مشتريان بايد انجام دهند اين است که روي منوي مورد نظر خود بر روي صفحه لمسي کيوسک رباتيک کليک کنند، پول پرداخت کنند و منتظر بمانند تا يک ربات خدماتي، سفارش هايشان را تحويل دهد.
مشتريان در حالي که منتظر غذاي خود هستند، عکس ميگيرند و يا با کنجکاوي به رباتهاي کپسولي شکل خيره ميشوند که يادآور شخصيتهاي محبوب مينيونها (يک انيميشن مشهور) است.
مدير انساني رستوران، Bae Eunyoung، روند کار را توضيح داد: وقتي مشتري در کيوسک رباتيک سفارش ميدهد، به طور خودکار به آشپزخانه ارسال ميشود. در آنجا، يک ماشين پخت و پز خودکار غذاها را آماده ميکند. اين سيستم در دوران شيوع کرونا ميتواند بالاترين نرخ بازدهي را براي کنترل شيوع بيماري داشته باشد.
تعداد موارد جديد گزارش شده از ويروس کرونا در کره جنوبي تقريباً از ۵۶ به ۱۰۳ مورد در طي دو روز رسيده و در اواسط ماه اوت تقريباً دو برابر شده است. اکنون اين برند برگر محلي در تلاش است که خدمات خود را تمام رباتيک کرده و با روشي قويتر تحت کنترل قرار دهد. هر يک ربات هوشمند ميتواند سفارشهاي تا چهار ميز را ارائه دهد.