برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

غول فناوری ژاپن فروش سنسور دوربین به هواوی را متوقف می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
غول فناوری ژاپن فروش سنسور دوربین به هواوی را متوقف می‌کند

ديجياتو/ هواوي تحت شديدترين تحريم‌ها قرار دارد و علاوه بر عدم امکان همکاري با گوگل، غول‌هاي فناوري ژاپني نيز فروش قطعات به آن را متوقف کردند.

سوني يکي از بزرگترين شرکت‌هايي است که ديگر قطعات موردنياز هواوي را تامين نخواهد کرد و فروش سنسورهاي دوربين را به اين کمپاني چيني تعليق کرده است. سوني در اين ميان تنها نيست و ديگر غول‌هاي فناوري ژاپن نيز مسير مشابهي را در پيش گرفته‌اند.

اين کمپاني‌ها قطعاتي مانند فلش مموري، قطعات نيمه‌هادي، آمپلي فاير، هارد درايو و موارد ديگر را در اختيار هواوي قرار نمي‌دهند. برخي گزارش‌ها به اين موضوع اشاره مي‌کنند که سوني يک مجوز براي ادامه همکاري با اين غول فناوري چيني را مدنظر قرار داده تا بتواند همچنان سنسورهاي دوربين را در اختيار آن قرار دهد، با اين حال تا به امروز اين شرکت ژاپني چنين موضوعي را تاييد نکرده است. در گذشته سامسونگ نيز از توقف فروش قطعات به هواوي خبر داده بود.

طبق اطلاعات منتشر شده، غول‌هاي فناوري ژاپني سهم بالايي در تامين قطعات موردنياز هواوي دارند و مجموع خريد اين کمپاني چيني از برندهاي ژاپني در سال گذشته ميلادي به ۱۰.۴ ميليارد دلار رسيده است. سوني اعلام کرده که سالانه ۱ ميليارد دلار از فروش سنسورهاي CMOS به هواوي درآمد دارد.

در حالي که ايالات متحده آمريکا تحريم‌هاي شديدي را عليه هواوي وضع کرده و اين شرکت با محدوديت‌هاي زيادي روبه‌رو شده، همچنان به آينده اميدوار است. اين کمپاني چيني براي سيستم عامل محصولات خود نمي‌تواند با گوگل همکاري کند و در همين راستا از سيستم عامل هارموني رونمايي کرد که اخيرا شاهد معرفي نسخه دوم آن بوديم. سال آينده ميلادي اولين گوشي هوشمند مجهز به اين سيستم عامل وارد بازار خواهد شد.

در اين ميان AMD همچنان به همکاري با هواوي ادامه مي‌دهد. اخيرا معاون رئيس اين کمپاني اعلام کرده که AMD موفق به دريافت مجوز براي تامين قطعات موردنياز اين غول فناوري چيني شده و تحريم‌هاي ايالات متحده آمريکا تاثير چنداني روي کسب و کار AMD نخواهد داشت.

انتظار مي‌رود هواوي در ماه اکتبر از گوشي‌هاي سري ميت ۴۰ رونمايي کند که تبديل به آخرين پرچمداران اين کمپاني با چيپ‌هاي کرين مي‌شوند، البته شايد در آينده با برداشته شدن تحريم‌ها دوباره شاهد توسعه و توليد اين پردازنده‌ها باشيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره