برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نوکیا ۸.۳ با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ نه، درست به ياد داريد؛ شش ماه پيش بود که نوکيا ۸.۳ 5G با اسنپدراگون ۷۶۵ 5G و نمايشگر ۶.۸ اينچي به قيمت ۶۰۰ يورو رسما معرفي شد. بنا به شرايط موجود شاهد تاخير در ارايه آن بوديم تا امروز نوکيا در مراسم خود اين دستگاه را بار ديگر رونمايي کرد. نوکيا ۸.۳ با پشتيباني از 5G رسما معرفي شده است.

نوکيا ۸.۳ 5G اولين گوشي هوشمند 5G از توليدکننده HMD مالک برند نوکيا است. انتظار تقريبا به پايان رسيده است، اما فردا در ايالات متحده (23 سپتامبر) از آمازون با قيمت 700 دلار براي پيکربندي 8/128 گيگابايت در دسترس خواهد بود. همچنين Best Buy چند هفته ديگر آن را در انبار موجود خواهد داشت.

ما پيش از اين با دستگاه آشنا شده بوديم. اما به صورت خلاصه بايد بگوييم مشخصات آن عبارت است از نمايشگر ۶.۸۱ اينچي با پنل LCD (وضوح 1080p+)، چيپست Snapdragon 765G، اپتيک ZEISS براي دوربين اصلي ۶۴ مگاپيکسلي (و 12MP فوق عريض)، باتري 4500 ميلي آمپر با شارژ سريع 18 وات است.

اسنپدراگون ۷۶۵ جي به‌عنوان قلب تپنده اين گوشي انجام وظيفه مي‌کند و در کنار آن شاهد ۶ يا ۸ گيگابايت حافظه رم، ۶۴ يا ۱۲۸ گيگابايت حافظه داخلي قابل افزايش و باتري ۴۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي و سرعت شارژ ۱۸ وات هستيم. در ضمن نبايد اين موضوع را از قلم بيندازيم که گوشي مذکور مانند بسياري از گوشي‌هاي نوکيا عضو پروژه اندرويد وان است. اين يعني رابط کاربري اندرويد خام و آپديت هاي سريع.

در پنل پشتي، دوربين چهارگانه توجه ما را جلب مي‌کند که از دوربين اصلي ۶۴ مگاپيکسلي، فوق عريض ۱۲ مگاپيکسلي، دوربين ماکرو و سنسور تشخيص عمق تشکيل شده است. در حفره نمايشگر هم يک دوربين ۲۴ مگاپيکسلي وظيفه‌ي ثبت عکس‌هاي سلفي را بر عهده دارد. در ضمن دکمه پاور به‌عنوان حسگر اثر انگشت (يادي کنيم از نوآوري سوني که بعد از مدتي توسط خودش هم ترد شد اما به آن بازگشت) انجام وظيفه مي‌کند. اين گوشي در فصل تابستان با قيمت ۵۹۹ يورو عرضه خواهد شد.

به نظر مي رسد که اين تلفن سرانجام در اروپا نيز در دسترس خواهد بود، اگرچه اين بخشي از اعلاميه رسمي نبود. با نگاهي به يک خرده فروش بلژيکي، فردا دستگاه هايي نيز با قيمت 580 يورو در دسترس خواهد بود. همچنين نوکيا 8.3 در فيلم Bond No Time to Die آينده بازي خواهد کرد.

نظر شما درباره نوکيا ۸.۳ چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره