برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

امضای دو تفاهم‌نامه در زمینه کاربردهای ۵G در ایران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
امضای دو تفاهم‌نامه در زمینه کاربردهای ۵G در ایران

ايسنا/ معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از امضاي دو تفاهم‌نامه در حوزه‌هاي خدمات پزشکي و حمل و نقل در بستر تکنولوژي نسل پنجم ارتباطات (۵G) خبر داد.

ستار هاشمي، اظهار کرد: يکشنبه ۶ مهرماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات دو تفاهم‌نامه در حوزه‌هاي خدمات پزشکي و حمل و نقل هوشمند امضا مي‌شود. اين تفاهم‌نامه نخست ميان معاونت فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، شرکت خدمات ارتباطي ايرانسل و دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي به امضا مي‌رسد.

وي با اشاره به هدف از امضاي اين تفاهم‌نامه تصريح کرد: هدف از اين تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکي از راه دور در بستر فناوري‌هاي نوين به ويژه نسل پنجم ارتباطات است و در اين زمينه از بستر ارتباطي شرکت ايرانسل استفاده مي‌شود.

معاون فناوري و نوآوري وزارت ارتباطات درباره تفاهم‌نامه دوم نيز تصريح کرد: تفاهم بعدي بين پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان منطقه آزاد کيش، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و شرکت ايرانسل امضا مي‌شود.

هاشمي گفت: با امضاي اين تفاهم‌نامه، حمل و نقل هوشمند با استفاده از ظرفيت فناوري‌هاي نوين به صورت آزمايشي در منطقه آزاد کيش، عملياتي خواهد شد و از قابليت‌هاي اينترنت اشيا نيز در اين حوزه استفاده مي‌شود. پياده‌سازي ساير کاربست‌هاي تکنولوژي نسل پنجم ارتباطات در صنايع مختلف، با همکاري ساير اپراتورها نيز در دستور کار قرار دارد. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره