برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ در دو مدل ارایه خواهد شد؟

منبع
ترنجي
بروزرسانی
تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ در دو مدل ارایه خواهد شد؟

ترنجي/ مي دانيم تراشه پرچمدار سال ۲۰۲۱ کوالکام احتمالا با نام اسنپدراگون ۸۷۵ ارايه خواهد شد. ما پيش از اين هم درباره اين که تراشه پرچمدار نسل بعدي کوالکام احتمالا يک مدل G داشته باشد، شنيده ايم. مدل G کمي روي بازي متمرکزتر است. امروز گزارشي منتشر شده که مي گويد تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ در دو مدل ارايه خواهد شد. اما واقعا اينطور خواهد بود؟ بعيد نيست ولي به شايد به صورت مدل G بلکه به صورت همان مدل سنتي عادي و پلاس.

اسنپدراگون ۸۷۵
کوالکام عادت خود را براي انتشار دو نسخه از همان چيپست، در ۲ سال اخير حفظ کرده است. شرکت توليد تراشه هاي سن ديگويي با اسنپدراگون 855 و اسنپدراگون 855 پلاس و به دنبال آن اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 865 پلاس اين رويکرد را دنبال کردند. براي سال ۲۰۲۱ اسنپدراگون ۸۷۵ ممکن است براي نيمه اول سال آينده براي پرچمداران وارد شود و پس از آن، ما مي توانيم شاهد تحقق نسخه جديد آن باشيم.

نام رمز نسخه دوم اسنپدراگون 875 مي تواند Lahaina+ باشد، نشان مي دهد اين Snapdragon 875 Plus است


اطلاعات منتشر شده توسط رولاند کواندت در توييتر نشان مي دهد که ممکن است نسخه معمولي اسنپدراگون ۸۷۵ با نام رمز Lahaina و به دنبال آن Lahaina+ وجود داشته باشد که مي تواند دليل خوبي براي “اسنپدراگون ۸۷۵ پلاس” باشد. اکنون پيچيده است زيرا طبق اسلايد نقشه راه که درز کرده است، ظاهرا اسنپدراگون 875G به توليد انبوه سامسونگ رسيده است.


او مشخص نکرده است که Lahaina+ تراشه Snapdragon 875G است که به اسم Snapdragon 875 Plus تغيير نام داده شده يا چيپست کاملا جديد است، بنابراين بايد منتظر بمانيم و اين موضوع را بفهميم. آنچه ما مي دانيم اين است که احتمال دارد همه مدل ها توسط سامسونگ توليد انبوه شود، زيرا کوالکام گزارش داد که يک قرارداد ۸۵۰ ميليون دلاري با غول کره اي براي ارائه 100 درصد سفارشات به اين شرکت منعقد کرده است.

در گذشته، هنگام انتشار مدل ‘Plus’ از چيپست هاي تلفن هاي هوشمند، فقط تغييرات جزئي از کوالکام مشاهده شده بود. اين موارد شامل افزايش ناچيز سرعت کلاک پردازنده و پردازنده گرافيکي و در نتيجه افزايش عملکرد اندک است. با اسنپدراگون 865 پلاس، کوالکام آنقدر سخاوتمند بود که از Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۲ پشتيباني مي کند، بنابراين بگذاريد منتظر بمانيم و ببينيم Snapdragon 875 Plus يا Snapdragon 875G چه تغييراتي را ايجاد مي کند.

با توجه به مشخصات، اسنپدراگون 875 ممکن است از يک هسته Kryo 685 سفارشي مبتني بر هسته فوق قوي ARM Cortex-X1  بهره ببرد و اين احتمال وجود دارد که براي سال آينده ، کوالکام به جاي اينکه توليدکنندگان را مجبور به خريد تراشه مودم جداگانه کند، از مودم Snapdragon X60 5G داخلي شده استفاده کند.

نظر شما چيست؟ منتظر اسنپدراگون ۸۷۵ هستيد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره