برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دو ساعت هوشمند با قابلیت شارژ خورشیدی رونمایی شدند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
دو ساعت هوشمند با قابلیت شارژ خورشیدی رونمایی شدند

ديجياتو/ گارمين از دو ساعت هوشمند جديد با قابليت شارژ خورشيدي رونمايي کرد.

شرکت گارمين اخيرا از دو ساعت هوشمند جديد رونمايي کرده: Garmin Fenix 6 Pro و Garmin Instinct. هر دو ساعت همراه با تکنولوژي شارژ خورشيدي از راه مي‌رسند که گارمين پتنت آن‌ها را در اختيار دارد و به بهينه‌سازي عمر باتري منجر مي‌شود. اين ساعت‌ها ضمنا از فعاليت‌هاي ورزشي جديد مانند صخره‌نوردي داخل سالن و ماهي‌گيري پشتيباني مي‌کنند. گارمين مي‌گويد نرخ دريافت انرژي خورشيدي در اين ساعت‌هاي هوشمند، ۵ برابر بالاتر از استانداردهاي صنعت است و از ديگر قابليت‌هاي آن‌ها مي‌توان به پايش ضربان قلب، جي‌پي‌اس و چندين سنسور مختلف اشاره کرد.

ساعت Garmin Instinct Solar همراه با نمايشگر مونوکروم و ۰.۹ اينچي از راه مي‌رسد که رزولوشن ۱۲۸ در ۱۲۸ پيکسل را به نمايش درمي‌آورد. اين ساعت در رنگ‌هاي مختلف عرضه مي‌شود و بندهايي ۲۲ ميلي‌متري دارد که همگي قابل تعويض هستند. وزن ساعت نيز به ۵۳ گرم مي‌رسد.

گارمين از لنزهاي خورشيدي در اين ساعت استفاده کرده و Instinct در مجموع براي عاشقان فعاليت‌هاي فضاي باز ساخته شده است. در حالت ساعت هوشمند، عمر باتري Instinct به ۲۴ روز مي‌رسد و در حالتي که تا ميزان کافي در معرض خورشيد باشد، تا سقف ۵۰ روز همراهي‌تان خواهد کرد. از سوي ديگر، با استفاده از ابزار مديريت انرژي خورشيدي در Instinct مي‌توان حالت ذخيره انرژي را فعال کرد و عملا از عمر باتري نامحدود لذت برد.

گذشته از قابليت‌هاي مرتبط با پايش فعاليت‌ها و سلامتي، Instinct Solar از قابليت Body Battery نيز برخوردار شده که تغييران ضربان قلب، سطح استرس، کيفيت خواب و چيزهايي از اين دست را نيز پايش مي‌کند. يک پايشگر ديگر هم در دستگاه تعبيه شده که کارش اندازه‌گيري سطح اکسيژن خون است. گارمين مي‌گويد در دوران پاندمي و زماني که کوويد-۱۹ مي‌تواند باعث عفونت ريه شود، چنين ابزاري براي پايش مداوم سطح اکسيژن خون بسيار کارآمد خواهد بود.

از ديگر قابليت‌هاي ساعت هوشمند مورد اشاره مي‌توان به مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰ متري، ۳۲ مگابايت حافظه رم، شتاب‌سنج، حرارت‌سنج، بلوتوث، پايش زنده لوکيشن، پايش ورزش‌هاي هوازي و پايش شنا اشاره کرد.

بعد از اين نوبت به Garmin Fenix 6 Pro مي‌رسد که نمايشگري ۱.۳ اينچي با گوريلا گلس ۳ دارد. بند دستگاه هم از جنس سيليکون و ۲۲ ميلي‌متري است. با نمايشگر بزرگ‌تر نسبت به مدل Instinct Solar، رزولوشن به ۲۶۰ در ۲۶۰ پيکسل افزايش يافته است. تازه‌ترين مدل از خانواده Fenix 6 نيز از لنزهاي شارژ Power Glass برخوردار شده و مجددا يک ابزار مديريت انرژي قابل شخصي‌سازي دارد. عمر باتري اين ساعت به صورت معمول ۱۴ روز است و در صورت قرار گرفتن در معرض خورشيد، اين مدت‌زمان مي‌تواند تا ۱۶ روز افزايش يابد.

گارمين مي‌گويد که قابليت جديدش براي پايش صخره‌نوردي داخل سالن مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. از اين قابليت مي‌توان براي اندازه‌گيري چيزهايي مانند مسافت عمودي پيموده شده، مدت زمان صخره‌نوردي و همينطور دشواري مسيرهاي مختلف استفاده کرد. از سوي ديگر يک قابليت براي پايش دوچرخه‌سواري در کوهستان نيز داريم که ابعاد مختلف کار را سنجيده و براساس معيارهايي مانند ميزان دشواري مسير و ميزان بي‌نقص بودن دوچرخه‌سواري از سوي کاربر، امتيازي به او مي‌دهد.

Garming Instinct Solar در رنگ‌هاي گرافيت، آبي، سفيد، نارنجي و مشکي در دسترس قرار گرفته و Garming Fenix 6 Pro Solar هم در دو رنگ مشکي و آبي به دست مشتريان مي‌رسد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم