برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فعال شدن 5G در آینده‌ای خیلی نزدیک برای کاربران خانگی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فعال شدن 5G در آینده‌ای خیلی نزدیک برای کاربران خانگی

ايسنا/ وزير ارتباطات با تاکيد بر برنامه‌ريزي‌ها براي اجراي ايران هوشمند، گفت: يکي از موضوعات کليدي ايران هوشمند، راه‌اندازي خدمات نسل پنج است. اگرچه براي ورود نسل  سه و چهار ارتباطي به کشور، ۱۲ سال مقاومت شد و فرصت طلايي براي هم‌زيستي مسالمت‌آميز با تکنولوژي از دست رفت، اما نياز و پيشرفت کشور به اين فناوري‌ها وابسته بود.

مراسم رونمايي از کاربست‌هاي 5G در ايران و «انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي خودروي خودران و بيمارستان هوشمند» در سالن پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد.

محمدجواد آذري جهرمي در اين مراسم با بيان اينکه در دوره‌هاي مختلف اتفاقات زيادي براي ايران افتاده اما کشورمان همچنان پابرجا باقي مانده است، گفت: آينده روشن براي يک فرد نيست، براي يک کشور و نسل است. روياي آينده روشن مهم است، اما مهتر از آن تلاش‌هايي است که همه افراد بايد بکنند و بايد توجه داشت که  هر دولتي در دوره‌هاي مختلف مشکلات خاص خود را دارد.

وي ادامه داد: در حوزه‌هاي مختلف توسعه علم، حوزه سلامت، حوزه فضايي، حوزه دانش‌بنيان و بخش‌هاي ديگر، تلاش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود. ما براي ساختن آينده روشن، برنامه ايران هوشمند را پيگيري کرديم. دانشگاه تهران اين برنامه را نوشت و انديشمندان از حوزه‌هاي مختلف روي آن کار کردند و منظومه مدوني از فعاليت‌ها تدوين شد. اين برنامه سه ماه است که به شوراي عالي فضاي مجازي ارائه شده و رئيس جمهوري قول داده که در نوبت بررسي قرار گيرد.

او همچنين گفت  5G تا آخر سال براي کاربران خانگي فعال مي شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره