برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تاریخ معرفی نخستین سرفیس 5G مایکروسافت اعلام شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ «سرفيس Duo»  محصولي منحصر به فرد از سوي مايکروسافت بود اما حتي اين دستگاه هم با بهره‌مندي از دو نمايشگر لمسي و قيمت قابل توجه 1400 دلاري از اتصال به شبکه 5G پشتيباني نمي‌کند. مايکروسافت اما براي ورود به اين حوزه خود را آماده کره و ظاهرا ردموندي‌ها فردا اولين عضو سازگار با 5G‌ سري سرفيس را رونمايي مي‌کنند.

آنطور که يکي از افشاگران شناخته شده به نام «رولاند کوانت» اعلام کرده، ظاهرا مايکروسافت در حال آماده سازي دو محصول جديد سرفيس براي رونمايي در رويداد پنجشنبه اول اکتبر (دهم مهرماه) است.

باوجودي که هنوز نام تجاري دو دستگاه به صورت رسمي تاييد نشده، اما به نظر مي‌رسد بايد منتظر رونمايي «سرفيس پرو X2» و «لپ‌تاپ سرفيس گو» از سوي مايکروسافت باشيم. احتمالا بعد از رويداد رونمايي، امکان پيش سفارش دستگاه‌هاي جديد فراهم خواهد شد. هرچند کوانت اشاره‌اي به سازگاري با 5G نکرده اما برخي منابع ديگر به اين مساله اشاره کرد‌ه‌اند.

علاوه بر اين منطقي است که تبلت 13 اينچي ويندوزي که سال گذشته با قابليت اتصال 4G LTE  معرفي شد، براي سال جديد با قابليت اتصال به شبکه 5G ارتقا پيدا کند. در حال حاضر، تنها اطلاعاتي که در مورد سرفيس پرو X2 مطرح شده آن است که اين دستگاه قطعا با پردازنده  SQ2 مايکروسافت که با همکاري کوالکام ساخته شده، به بازار عرضه خواهد شد و دستگاه از ظرفيت حافظه بيشتري نسبت به نسل قبلي برخوردار خواهد بود.

در حاليکه قيمت پايه نسل اول سرفيس پرو ايکس با رم 8 گيگابايتي و حافظه داخلي 128 گيگابايتي، 1000 دلار و نسخه با رم 16 گيگابايتي و ظرفيت حافظه داخلي 512 گيگابايتي 1800 دلار تعيين شده، بايد ببينيم ردموندي نسخه 5G را با چه قيمتي به بازار عرضه مي‌کنند.

لپ‌تاپ سرفيس گو نيز با قيمت پايين‌تري به بازار عرضه مي‌شود. اين دستگاه با نمايشگر 12.5 اينچي، چيپست نسل دهمي اينتل Core i5، رم 4 گيگابايتي و ظرفيت حافظه 64 گيگابايت و صفحه کليد سنتي با شروع قيمت 699 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

متأسفانه انتظار نمي‌‌رود سرفيس پرو 8 روز اول اکتبر رونمايي شود. بلکه به نظر مي‌رسد با طراحي کاملا جديدي فصل بهار از راه برسد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره