برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرا گوگل از پیکسل 5XL رونمایی نکرد؟

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
چرا گوگل از پیکسل 5XL رونمایی نکرد؟

مجله ديجي کالا/ شب گذشته گوگل از گوشي پيکسل ۵ رونمايي کرد که البته برخلاف سال‌هاي گذشته اين بار شاهد عرضه مدل ايکس‌ال آن نيستيم. اما چرا گوگل امسال تصميم گرفته چنين رويکردي را اتخاذ کند؟

طبق گزارش‌ها، گوگل در ابتدا قصد داشته دو گوشي در سري پيکسل ۵ را روانه‌ي بازار کند؛ يک مدل معمولي و يک مدل پيشرفته‌تر موسوم به پيکسل ۵s. ظاهرا مدل ۵s حتي به مرحله‌ي آزمايش بخش سخت‌افزاري هم رسيده اما در نهايت گوگل کمي بعد تصميم گرفته نام آن را تغيير دهد.

اين تغيير در نام‌گذاري عمدتا به تاخيرهاي متمادي تاريخ معرفي پيکسل ۴a برمي‌گردد. پيکسل ۴a مانند نسل قبلي قرار بود در مراسم I/O 2020 در ماه «مه» (May) معرفي شود و گوگل اميدوار بود که ۵ ماه قبل از رونمايي سري پيکسل ۵، جديدترين گوشي ميان‌رده‌ي اين شرکت راهي بازار مي‌شود. اما در نهايت معرفي و عرضه‌ي اين گوشي به ماه آگوست موکول شد و گوگل به ناچار تصميم گرفت استراتژي مربوط به نامگذاري گوشي‌هاي جديد خود را تغيير دهد.

در نتيجه، مدل معمولي پيکسل ۵ به پيکسل ۴a 5G تبديل شد که حتي براي مدتي قرار بوده به‌عنوان پيکسل ۴a ايکس‌ال معرفي شود و براي مدل ۵s هم نام پيکسل ۵ انتخاب شد. گوگل که نمي‌خواسته با معرفي دو مدل پيکسل ۵ تنها چند ماه پس از رونمايي پيکسل ۴a فروش اين گوشي را پايين بياورد، به همين خاطر در نهايت مديران اين شرکت تصميم گرفته‌اند مدل معمولي پيکسل ۵ را به‌عنوان پيکسل ۴a 5G معرفي کنند.

اما حتي اگر گوگل اين گوشي‌ها با به‌عنوان پيکسل ۵ و ۵s روانه‌ي بازار مي‌کرد، واقعيت اين است که در هر صورت قرار نبوده مدل موسوم به ايکس‌ال به دست کاربران برسد. پيکسل ۴a، پيکسل ۵ و پيکسل ۴a 5G به ترتيب از نمايشگرهاي ۵.۸۱، ۶ و ۶.۲ اينچي بهره مي‌برند. اين يعني نمايشگر پيکسل ۴a 5G تنها ۰.۱ اينچ از پيکسل ۴ ايکس‌ال کوچک‌تر است. بنابراين کاربران طرفدار مدل ايکس‌ال گوشي‌هاي پيکسل، امسال بهتر است براي بهره‌گيري از نمايشگر بزرگ‌تر پيکسل ۴a 5G را خريداري کنند.

هر سه گوشي مبتني بر نمايشگرهاي اولد به همراه رزولوشن FHD+ هستند و از لحاظ رفرش ريت هم نمايشگر دو مدل پيکسل ۴a از رفرش ريت ۶۰ هرتز بهره مي‌برند ولي پيکسل ۵ رفرش ريت ۹۰ هرتز را براي کاربران به ارمغان مي‌آورد.

در اين ميان بايد خاطرنشان کنيم پيکسل ۴a 5G و پيکسل ۵ هر دو از تراشه اسنپ‌دراگون ۷۶۵G بهره مي‌برند. اگرچه ۴a 5G داراي باتري ۳۸۵۵ ميلي‌آمپر ساعتي است و انرژي پيکسل ۵ از طريق باتري ۴۰۸۰ ميلي‌آمپر ساعتي تامين مي‌شود، ولي از طرف ديگر نمايشگر پيکسل ۵ از نوع ۹۰ هرتز است که انرژي بيشتري را مصرف مي‌کند. به همين خاطر در نهايت به احتمال زياد هر دو گوشي عمر باتري مشابهي خواهند داشت.

اما روي هم رفته مهم‌ترين تفاوت اين دو گوشي به قيمت آن‌ها برمي‌گردد. پيکسل ۴a 5G با قيمت ۴۹۹ دلار راهي بازار مي‌شود ولي پيکسل ۵ با وجود اينکه شباهت زيادي به اين گوشي دارد، با قيمت ۶۹۹ دلار(حدود 20.2 ميليون تومان) به دست کاربران مي‌رسد. همين تفاوت قيمت ۲۰۰ دلاري احتمالا باعث مي‌شود بخش زيادي از کاربران پيکسل ۴a 5G را به پيکسل ۵ ترجيح دهند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره