برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افتتاح فاز نخست «شبکه هوشمند مدارس»

منبع
مهر
بروزرسانی
افتتاح فاز نخست «شبکه هوشمند مدارس»

مهر/ فاز نخست شبکه هوشمند مدارس عصر با اتصال ۶٢٧۶۴ مدرسه شهري و روستايي توسط گروه مخابرات و همراه اول، افتتاح شد. 

فاز نخست «شبکه هوشمند مدارس(دانا)» دوشنبه ١۴ مهرماه در آيين بهره‌برداري از طرح‌هاي ملي روستايي و عشايري با حضور رئيس‌جمهور و به صورت نمادين در يکي از  روستاهاي کنارک سيستان و بلوچستان افتتاح شد و بدين ترتيب بيش از ٧۶ هزار مدرسه شهري و روستايي در مناطق دور افتاده به شبکه ملي اطلاعات متصل شدند.

در اجراي اين طرح ملي و با همت «گروه مخابرات و همراه اول» به‌عنوان بزرگترين هلدينگ ارتباطي ايران، ۶٢٧۶۴ مدرسه شهري و روستايي به اينترنت پرسرعت متصل شدند که سهمي ٨٢ درصدي از مجموع مدارس حاضر در اين فاز را شامل مي‎‌شود.

حسن روحاني رئيس‌جمهور  در اين مراسم ضمن تقدير و تشکر از وزارت ارتباطات بابت راهبري اين پروژه، از برقراري عدالت آموزشي ابراز خشنودي کرد.

محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم با بيان اينکه بخش مهمي از توان وزارت ارتباطات براي تحقق عدالت ارتباطي صرف شد، اظهار کرد: تاکنون حدود ٩۵ درصد روستاها به تلفن‌همراه و ٩٠ درصد روستاهاي بالاي ٢٠ خانوار به شبکه ملي اطلاعات دسترسي دارند.

وي با اشاره به اينکه تلاش مي‌کنيم اين ميزان دسترسي تا پايان کار اين دولت به ١٠٠ درصد براي روستاهاي بالاي ٢٠ خانوار برسد و ضمن تشکر از اپراتورهاي مجري اين پروژه بيان کرد: با توجه به دستور رئيس‌جمهوري، پيگير آماده کردن زيرساخت‌هاي تحقق عدالت آموزشي در دوران کرونا با فراگيري آموزش الکترونيکي بوديم که بر اين اساس توانستيم براي ١٣ ميليون دانش‌آموز، يک ميليون معلم و کادر آموزشي، چهار ميليون دانشجو و ١٠٠ هزار استاد اينترنت رايگان فراهم کنيم.

بنابر اين گزارش، با اتصال ٧۶ هزار مدرسه ديگر به شبکه هوشمند مدارس، ميزان اتصال به «دانا» به ٩۴ درصد رسيد که گروه «مخابرات و همراه اول» در برقراري اتصال ٢۴۴٣١ مدرسه روستايي و ٣٨٣٣٣ مدرسه شهرهاي دور افتاده به اينترنت پرسرعت، در فاز نخست اين پروژه ملي نقش‌آفريني کردند.

همچنين لازم به ذکر است، پيش از اين «همراه اول» در راستاي مسؤوليت اجتماعي خود با طراحي و پياده‌سازي پلتفرم شبکه آموزشي دانش آموز (شاد) نقش پررنگي در فراگيري آموزش مجازي در کشور ايفا و به برگزاري غيرحضوري کلاس‌هاي دانش‌آموزان کمک کرده بود. هم اکنون بيش از ١١ ميليون دانش‌آموز و حدود ١١۴ هزار مدرسه در شبکه شاد احراز هويت شده‌اند و از خدمات اين پلتفرم استفاده مي‌کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر