برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منتظر شارژرهای بیسیم ۱۰۰ واتی باشید

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ سازندگان موبايل براي توليد شارژرهاي وايرلس با توان بالا به خاطر داغ کردن با چالش مواجه هستند، اما به نظر مي‌رسد از سال آينده ميلادي شاهد عرضه شارژر بيسيم ۱۰۰ واتي خواهيم بود.

يکي از افشاگران دنياي تکنولوژي با نام کاربري Digital Chat Station در توييتر مي‌گويد با توجه به پيشرفت‌هايي که برخي از سازندگان موبايل در زمينه فناوري شارژ وايرلس دست يافته‌اند، از سال ۲۰۲۱ شارژر بي‌سيم ۱۰۰ واتي براي موبايل توليد خواهد شد.

داغ کردن بيش از حد يکي از چالش‌هاي اصلي شارژرهاي بي‌سيم با توان بالاست و بايد ديد سازندگان موبايل چگونه اين مشکل را حل خواهند کرد. هر چه توان شارژر بيشتر شود ميزان حرارت توليد شده نيز افزايش خواهد يافت و دفع حرارت با توجه به سايز کوچک پدهاي شارژر سخت‌تر مي‌شود. علاوه بر اين باتري موبايل‌ها نيز بايد از شارژر بيسيم ۱۰۰ واتي پشتيباني کنند، در غير اينصورت مقدار زيادي از خروجي ۱۰۰ واتي هدر خواهد رفت.

در اين گزارش به نام شرکتي که قرار است شارژر وايرلس ۱۰۰ واتي را توليد کند اشاره‌اي نشده است، اما احتمالاً يک کمپاني چيني خواهد بود. اوپو که يکي از پيشگامان فناوري فست شارژر محسوب مي‌شود، تابستان امسال از فناوري شارژ بيسيم ۶۵ واتي رونمايي کرد و ممکن است سال بعد اولين شارژر وايرلس ۱۰۰ واتي دنيا را رونمايي کند.

اوپو مي‌گويد راهکار سيمي ۱۲۵ واتي اين شرکت ظرفيت باتري موبايل را پس از ۸۰۰ چرخه شارژ به ۸۰ درصد و شارژر سيمي ۶۵ واتي نيز ظرفيت باتري را پس از همين ميزان چرخه شارژ به ۹۰ درصد کاهش مي‌دهد. اگر فناوري شارژ بيسيم ۱۰۰ واتي نيز از همين قاعده استهلاک پيروي کند، احتمالاً طول عمر باتري به طور چشمگير کاهش پيدا نخواهد کرد.

افشاگر ياد شده اضافه مي‌کند که سال ۲۰۲۱ گوشي‌هاي گيمينگ مجهز به چيپست اسنپدراگون ۸۷۵ از شارژ سيمي ۱۰۰ وات پشتيباني خواهند کرد، ولي اشاره‌اي به پشتيباني آن‌ها از شارژر بيسيم با همين ميزان توان نکرد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره